Spēļu elementi kā darba motivētājs digitālajā vidē.
Author
Leduskrasts, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Gulbe, Māra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Digitālā darba vide ir arvien aktuālāks koncepts biznesa vidē. Darba veikšanai digitālā vidē ir raksturīgas jaunas vadības problēmas, piemēram, atšķirības motivācijas iespējās. Spēļu elementi jau ilgāku laiku tiek izmantoti apmācības un sociālas iesaistes veicināšanā, bet to iesaiste darba vidē ir salīdzinoši jauns un galvenokārt praksē pētīts jēdziens. Tie tiek izmantoti motivēšanas nolūkos un ir it īpaši ērti pielietojami digitālajā vidē. Darba ietveros veikta digitālās vides un spēļu elementu analīze un modeļu izstrāde, apvienojot tos kopā spēļu elementu izvēles orientierī. Tas tālāk izmantots uzņēmuma digitālās vides papildināšanā un atsevišķas testēšanas platformas izstrādē, ar kuru palīdzību ir veikts spēļu elementu iestrādes kopējo rezultātu, pievienoto iespēju un traucējošo faktoru novērtējums. Digital work environment is a business concept increasing in relevance. Working in digital environment comes with various management related challenges like differences in motivational tools. Gamification has been used in promotion of learning and social engagement for a longer time but its application in work environment is a new and industry-based approach. Gamification is used to increase motivation and is easily applied in digital environments. The thesis contains the analysis of digital environments and gamification tools as well as the creation of relevant models, making a gamification guide. It is then used in the modification of a company’s digital environment and the creation of a testing platform, both of which are used to determine and measure the results, problems and additional opportunities.