• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēļu elementi kā darba motivētājs digitālajā vidē.

Thumbnail
View/Open
303-65112-Leduskrasts_Andris_al11107.pdf (2.449Mb)
Author
Leduskrasts, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Gulbe, Māra
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Digitālā darba vide ir arvien aktuālāks koncepts biznesa vidē. Darba veikšanai digitālā vidē ir raksturīgas jaunas vadības problēmas, piemēram, atšķirības motivācijas iespējās. Spēļu elementi jau ilgāku laiku tiek izmantoti apmācības un sociālas iesaistes veicināšanā, bet to iesaiste darba vidē ir salīdzinoši jauns un galvenokārt praksē pētīts jēdziens. Tie tiek izmantoti motivēšanas nolūkos un ir it īpaši ērti pielietojami digitālajā vidē. Darba ietveros veikta digitālās vides un spēļu elementu analīze un modeļu izstrāde, apvienojot tos kopā spēļu elementu izvēles orientierī. Tas tālāk izmantots uzņēmuma digitālās vides papildināšanā un atsevišķas testēšanas platformas izstrādē, ar kuru palīdzību ir veikts spēļu elementu iestrādes kopējo rezultātu, pievienoto iespēju un traucējošo faktoru novērtējums.
 
Digital work environment is a business concept increasing in relevance. Working in digital environment comes with various management related challenges like differences in motivational tools. Gamification has been used in promotion of learning and social engagement for a longer time but its application in work environment is a new and industry-based approach. Gamification is used to increase motivation and is easily applied in digital environments. The thesis contains the analysis of digital environments and gamification tools as well as the creation of relevant models, making a gamification guide. It is then used in the modification of a company’s digital environment and the creation of a testing platform, both of which are used to determine and measure the results, problems and additional opportunities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38860
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV