Publiskās uzticības loma valsts pārvaldes iestādēs: Finanšu ministrijas un Latvijas Bankas piemērs nodokļu reformas jautājumos
Автор
Jerumane, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Pūķis, Māris
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma ir "Publiskās uzticības loma valsts pārvaldes iestādēs: Finanšu ministrijas un Latvijas Bankas piemērs nodokļu reformas jautājumos (2017. gads – 2018. gads). Pētījuma mērķis ir izvērtēt kādas ir galvenās problēmas un faktori, kas ietekmē publisko uzticību valsts pārvaldes iestādēm politisko lēmumu pieņemšanā. Pētījuma uzdevumi bija veikt Finanšu ministrijas un Latvijas Bankas publikāciju kvalitatīvā un kvantitatīvā satura analīzi populārākajos interneta medijos, veikt publiskās uzticības pētījumu analīzi un veikt strukturētās intervijas ar nozares ekspertiem un politikas veidotājiem. Pētījumā noskaidroti galvenie faktori, kas ietekmē publisko uzticību pieņemtajiem lēmumiem nodokļu reformas jautājumos, kāda ir komunikācijas loma ar mediju starpniecību un kāda loma šeit ir publiskai uzticībai finanšu ekspertu, mediju ekspertu, politikas veidotāju, kā arī īstenotās politikas interesentu vidū. The subject of the Master's Paper is "The Role of Public Confidence in Public Administration: the Example of the Ministry of Finance and Latvijas Banka in Addressing Tax Reform Issues (2017–2018). The aim of the paper is to assess some of the main problems and factors that affect public confidence in public administration making political decision. The tasks of the paper are to carry out the qualitative and quantitative content analysis of the publications of the Ministry of Finance and Latvijas Banka in the most popular internet media, to conduct the analysis of the studies on public confidence and the structured interviews with industry experts and policy makers. The paper has clarified the main factors affecting public confidence in the decisions taken in relation to tax reform issues, the role of communication carried out through media and the role public confidence in financial experts, media experts and policy makers as well as among the persons interested in the implemented policy plays here.