Starptautiskās izglītības salīdzinājums studentiem ES un Indijas piedāvājumos: izmaksu kvalitātes analīze
Author
Roy, Sushmita
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Muravska, Tatjana
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā globalizācijas laikmetā vispasaules augstākās izglītības sistēma ir piedzīvojusi nemainīgas pārmaiņas, tautsaimniecība ir atvērta ne tikai tirdzniecības priekšrocībām, bet arī izglītības nozarēs ir notikusi lielāka liberalizācija. Eiropā un Indijā pasaulē ir vecākās izglītības sistēmas, un pašreizējā scenārijā tās pārvērtē augstāko izglītību attiecībā uz izmaksām, kvalitāti un piekļuvi. Izglītība šīm abām valstīm ir bijusi viena no galvenajām prioritātēm, un valsts augstskolas ir pazīstamas ar kvalitāti un izmaksu garantiju, ar nelielām atšķirībām starp tām, tāpēc tiek mēģināts veikt salīdzinošu pētījumu. Bet ir daži faktori, kas ietekmē indivīda lēmumu pieņemšanu, izvēloties viņu vēlamās institūcijas abās valstīs. Šī pētījuma mērķis ir sniegt priekšstatu par augstākās izglītības iestādēm un izglītības sektoru Deli, Indijā un Rīgā, kā arī analizēt saikni starp izmaksām un izglītības kvalitāti un to, cik lielā mērā šie faktori ietekmē lēmumu pieņemšanas izvēli no indivīda. . In this era of globalisation, worldwide higher education system has seen constant changes, economies have not only opened for trade benefits but much liberalization has been done in education sectors. Europe and India have the oldest education systems in the world and in the current scenario they are redefining the higher education with respect to cost, quality and access. Education has been one of the top priority for these two countries and public higher education institutions are known for their quality and cost assurance with little variations among them therefore, on these grounds a comparative study is attempted. But there are certain factors which affects the decision making of an individual in selecting their preferred institutions in the two countries. The purpose of this study is to provide a picture of the Higher Education Institutions and the education sector in Delhi, India and Riga, Latvia, also to analyse the relation between cost and quality of education and how far these factors affects the decision-making choice of an individual.