Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vita
dc.contributor.authorBeikmane, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:09:45Z
dc.date.available2018-06-30T01:09:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64357
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38996
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis, pirmkārt, bija izpētīt saistību starp vakara (maiņu) vidusskolas topošo absolventu angļu valodas produktīvā vārdu krājuma leksisko blīvumu, daudzveidību un viņu rakstisko sniegumu. Otrkārt, izvērtēt skolēnu produktīvā vārda krājuma līmeni saskaņā ar Eiropas kopējo pamatnostādņu valodu prasmes līmeņu noteikšanas sistēmu (CEFR), kas ir atspoguļots tīmekļa vietnē TextInspector, kur angļu valodas vārdi un frāzes ir iedalītas attiecīgi katram līmenim. Darba analīzei galvenokārt tika izmantotas tādu autoru kā Laufer un Nation (1995), Read (2000, 2004, 2007) un Coxhead (2010) teorijas. Analizējot 22 skolēnu rakstiskos darbus angļu valodā, tas ir, izmantojot viņu argumentatīvās un salīdzinošās esejas (kopumā 44 esejas, 8875 vārdu), tika pētīts leksiskais profils. Pētījumā iegūtais materiāls tika analizēts, izmantojot korpusā balstītu pētījuma metodi, pielietojot tīmekļa vietnē pieejamās VocabProfile un Text Inspector programmas. Pamatojoties uz VocabProfile rezultātiem, dati liecina, ka audzēkņu rakstu valodas leksiskais blīvums un daudzveidība nav apmierinoša, jo atbilst A1/ A2 līmenim, taču saskaņā ar angļu valodas mācību programas aprakstu jāatbilst B2/ C1 līmenim. Turklāt, audzēkņi pārsvarā izmanto funkciju vārdus, nevis saturiskus vārdus. Abi leksiskā profila indikatori ir cieši saistīti, tādējādi ietekmējot rakstiskā snieguma vispārējo kvalitāti. Pētījumā, kas veikts, izmantojot Text Inspector, tika konstatēts, ka audzēkņu vārdu krājums galvenokārt sastāv no vārdiem, kas klasificēti CEFR A1 līmenī, un tā izrādījās tendence abos rakstītu darbu veidos. Šā pētījuma rezultāti var kalpot kā pedagoģiska palīdzība skolotājiem, izstrādājot efektīvākas nodarbības un uzdevumus vārdu krājuma paplašināšanai.
dc.description.abstractThe present paper, first, aimed to investigate the relationship between the lexical density and diversity of the evening (shift) secondary school graduates' English productive vocabulary and their written performance. Second, it also aimed to assess the learners‟ productive vocabulary level according to Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) which is represented in a web resource TextInspector, where words and phrases are categorized at each level of the CEFR. In order to conduct the analysis the theoretical framework of such authors as Laufer and Nation (1995), Read (2000, 2004, 2007) and Coxhead (2010) were used. Analyzing 22 subjects‟ argumentative and comparative essays, which resulted in 44 essays and 8875 words, the lexical profile was researched. The gathered data was analyzed using the corpus-based research method by employing the web-based tools VocabProfile and Text Instructor. Based on the results of VocabProfile, the findings indicated that the learners‟ lexical density and diversity is not satisfactory since it corresponds to A1/ A2 levels, but according to the description of English Language curriculum it must be in line with the levels B2/ C1. In addition, the learners tend to use more function words instead of content words. The both lexical profile indicators strongly correlate, thus affecting the overall quality of a written production. From the research that has been performed using Text Inspector, it has been found out that the learners‟ vocabulary mainly consist of the words classified to A1 level of CEFR, and it proved to be a tendency in both written productions. The results of this research can serve as a pedagogical aid to teachers in developing more effective lessons and vocabulary learning tasks.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectlietišķā valodniecība
dc.subjectvārdu krājuma zināšanas
dc.subjectskolēnu korpuss
dc.subjectrakstu darbi angļu valodā
dc.subjectleksiskais profils
dc.titleVidusskolas skolēnu leksiskā profila analīze angļu valodas esejās
dc.title.alternativeSecondary School Learners’ Lexical Profile in English Essays
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record