Jaundzimušo vecāku un māsas sadarbība ambulatorā vidē
Author
Avdoņina-Sazončika, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Bakša-Zveja, Evija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma – Jaundzimušo vecāku un māsas sadarbība ambulatorā vidē. Tēmas aktualitāte – ņemot vērā, ka Latvijā ir novērojams zīdaiņu mirstības un saslimstības pieaugums ar infekcijas un parazitārām slimībām, vecākus ir jāizglīto par riskiem un jāsniedz padomi profilakses jomā, ko veic kvalificēti veselības aizsardzības darbinieki, īpaši mājas apmeklējumos. Darba mērķis ir - noskaidrot un analizēt jaundzimušo vecāku un māsas sadarbību ambulatorā vidē. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti 6 pētniecības uzdevumi. Pētniecības jautājums - kāda ir jaundzimušo vecāku un māsas sadarbība ambulatorā vidē? Pētniecības metode – daļēji strukturēta intervija. Pētījuma rezultāti norāda uz to, ka sadarbība ambulatorā vidē ir ļoti svarīga un nepieciešama jaundzimušo vecākiem. Māsa mājas vizītēs dodas 1-2 reizes, kas ir nepietiekami, lai nodrošinātu maksimāli kvalitatīvu vecāku izglītošanu. Bachelor paper theme is “Newborns’ Parents and Nurses Cooperation at Ambulatory care.” Theme’s topicality: taking into consideration the fact that young babies’ mortality indicator and inflectional and parasitic diseases frequency in Latvia have been increasing within recent years, it is necessary to educate parents about risks and to provide them with consulting on prevention and prophylaxis. These tasks are fulfilled by health care staff, especially during home visits. The paper’s target is to clarify and analyse newborns’ parents and nurses cooperation at ambulatory care. In order to reach the target, 6 research tasks have been composed. The central research question is what kind of cooperation between newborns’ parents and nurses exists in ambulatory care? The research method is partially structured interview. The results of the research show that cooperation at ambulatory care is essential for newborns’ parents. A nurse makes home visits 1-2 times, which is not enough for maximum qualitative parents’ education.