Show simple item record

dc.contributor.advisorReinholde, Iveta
dc.contributor.authorLeinerts, Jānis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:12:22Z
dc.date.available2018-06-30T01:12:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63190
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39308
dc.description.abstractKlientu apkalpošanas principa ieviešana valsts pārvaldē ir aktuāla pasaules valstu die-nas kārtībā sākot no pagājušā gadsimta 80-jiem gadiem. Tas ir laiks, kad parādās un sāk attīstī-ties jauns publiskās pārvaldes zīmols “Jaunā Publiskā Pārvalde”. Zīmols, kas praktiski palīdz pārkārtot un mainīt daudzu valstu valdību un pašvaldību darbu, sākot ar Lielbritāniju, Austrā-liju, Jaunzēlandi, ASV, un beidzot ar citām Eiropas valstīm. Pagājušā gadsimta 90-tajos gados, atgūstot neatkarību, arī Latvijā sāk iepazīt Jauno Publisko Pārvaldi, kas kalpo par pamatu pub-liskajām, strukturālajām un administratīvi teritoriālajām reformām. Jaunā Publiskā Pārvalde paredz valsts publiskās pārvaldes reformas, kuru rezultātā visu veidu klientu apkalpošana kļūst koncentrētāka, operatīvāka un saprotamāka. Vienas pietu-ras aģentūras principa ieviešana Latvijā ir pamats publisko pakalpojumu infrastruktūras attīstī-bai. Cilvēki, to prasmes, koncepti, likumiskā bāze ir ceļa zīmes publisko pakalpojumu kvalitātes un efektivitātes uzlabošanai. Balstoties uz Jaunās Publiskās Pārvaldes teorētiskajiem pamatprincipiem un labu pār-valdību tiek izveidots vienas pieturas aģentūras princips Latvijas valsts un pašvaldību pārvaldē. Vienas pieturvietas aģentūras principam tiek pielāgots darbs gan valsts pārvaldē kopumā, gan atsevišķās valsts struktūrās ( piemēram, Valsts Ieņēmumu Dienestā). Galvenais mana bakalaura darba jautājums ir: “Kā Latvijā ir veidojusies publisko pa-kalpojumu infrastruktūra?” Pakārtotie jautājumi, kas palīdzētu darbam ir: “Kāda ir infrastruk-tūras loma klientu apkalpošanas principu ieviešanā valsts pārvaldē?” un “Vai klientu apkalpo-šanas principa ieviešana ( tagad aktuāls “Konsultē vispirms” princips) Latvijā ir praktiski noti-kusi, vai tikai dokumentācijas līmeņa apraksts?”. Atbildes un manas personiskās pārdomas darba noslēgumā ir balstītas uz teorētisko un dokumentāli materiālo bāzi, kas apstiprina jebkura klienta apkalpošanas kvalitātes nozīmīgumu visa līmeņa valsts un pašvaldību pārvaldes struktūru darbā. Klientu apkalpošanas principa ieviešana vienas pieturas aģentūru veidā valsts un paš-valdību pārvaldes ikdienā ir labs indikators Jaunās Publiskās Pārvaldes zīmola apguvē un pie-lietošanā Latvijas administratīvi publiskajā telpā.
dc.description.abstractThe implementation of the customer service principle in public administration is up to date for the 80-ies of the last century. This is the time when a new public administration brand “New Public Administration” is emerging and starting to develop. A brand that starts rearran-ging and changing the work of many governments and local governments. Starting with the U.K., Australia, New Zealand, the U.S.A., and finally with other European countries. In the 1990 s, in the years of regaining independence, Latvia is also beginning to know the New Public Administration, which serves as the basis for public, structural and administrative territorial reforms. The management of the new Public Administration provides for reforms of public ad-ministration, resulting in a more focused, operational and understandable service of all types of customers. The introduction of a single-stop agency principle in Latvia is the basis for the de-velopment of public service infrastructure. People, their skills, concepts, legal bases are as road signs to improve the quality and efficiency of public services. Based on the theoretical fundamental principles and good governance of the New Public Administration, the principle of one-stop agency in the administration of Latvian State and local governments is established. The principle of one-stop agency is adapted to work in both public administration as a whole and in separate national structures (e.g. State Revenue Service). The main issues of my bachelor's work are: “How has the public service infrastructure formed in Latvia?”, “What is the role of infrastructure in the implementation of customer ser-vice principles in public administration?” and “Is the implementation of the customer service principle (now the current principle of “Consultation First”) in Latvia has been practically hap-pening, or only a description of the documentation level?” The answer and my personal reflection at work is based on a theoretical and documen-ted material base that confirms the importance of any customer service quality in the work of all levels of national and municipal governance structures. The implementation of the customer service principle in the form of one-stop agencies in the day-to-day management of national and local governments is a good indicator of the acquisition and application of the New Public Administration brand in Latvian administratively public premises.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPolitikas zinātne (politoloģija)
dc.subjectJaunā Publiskā Pārvalde
dc.subjectLaba pārvaldība
dc.subjectReformas Latvijā
dc.subjectKlientu apkalpošana
dc.titleKlientu apkalpošanas principa ieviešana valsts pārvaldē
dc.title.alternativeClient relationship management in public administration
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record