• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skola kā mācīšanās kopiena: Saldus novada pieredze

Thumbnail
View/Open
309-63927-Devita_Ieva_id15016.pdf (819.4Kb)
Author
Dēvita, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Butkēviča, Anete
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir "Skola kā mācīšanās kopiena: Saldus novada pieredze". Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot un analizēt Saldus novada skolotāju pieredzi par skolas kā profesionālās mācīšanās kopienas veidošanos un ietekmi uz kopienas attiecībām, pielietojumu praksē. Pētījuma teorētisko ietvaru veido Herberta Blūmera simboliskā interakcionisma teorija, kā arī aprakstīts profesionālās mācīšanās kopienas termins. Bakalaura darbā tika izmantotas kvalitatīvās metodes, tādējādi veiktas 15 strukturētas intervijas ar skolotājiem un strukturēta intervija ar izglītības ekspertu. Pētījumā tika secināts, ka Saldus novada skolās vērojamas profesionālās mācīšanās kopienas attīstības iezīmes.
 
The topic of the bachelor thesis is "School as a learning community: experience of Saldus region". Aim of the bachelor thesis is to determine and analyze the experience of Saldus region teachers about the development of the school as a professional learning community and the impact on community relations, application in practice. Study’s theoretical framework is symbolic interactionism theory by Herbert Blumer, and additionally, the central term ‘professional learning community’ is explored. Qualitative methodology as a research strategy was used, including 15 structured interviews with teachers and one structured interview with expert of education field. The study concluded that schools of Saldus region have features similar to the professional learning communities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39328
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV