• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vietējā valūta kā pilsētas simbols - Ventspils pieredze

Thumbnail
View/Open
309-63985-Lindenbergs_Martins_ml15029.pdf (890.5Kb)
Author
Lindenbergs, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Meļķisis, Uldis
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kādi ir Ventspils vietējās mārketinga valūtas “Venti” loma pilsētas mārketingā, simbolikā un vietējo uzņēmēju un kultūras, izklaides objektu attīstībā. Pilsēta tiek pētīta kā sociālā vieta un telpa, kurās notiek indivīdu savstarpēja mijiedarbība veidojot dažādus simbolus. Analīzē tiek izmantota Sociālā telpiskuma teorija. Mērķu sasniegšanai tika veiktas 4 daļēji strukturētas intervijas ar Ventpilī dzīvojošiem un strādājošiem iedzīvotājiem, kuri ir saistīti ar Ventpils vietējās valūtas Venti darbu vai simboliku. Ventspils vietējā valūta Venti pilsētā pilda lielākoties pilda informācijas izplatīšanas lomu Ventpils mārketingā. Venti veido Ventpils simboliku kā viena no radošākajām pilsētas mārketinga koncepcijas idejām Latvijā. Venti neveicina tiešu vietējo uzņēmēju, kultūras un izklaides objektu attīstību pilsētā.
 
The objective of this study is to find out Ventspils local marketing currencies “Vents” role in cities marketing, symbols and local business and local cultural and entertainment objects development. City is being researched as a social place and space, where interpersonal interaction take’s place, making symbols and meanings. Social spatialization theory is used in analysis. To achieve objective author conducted semi-structured interviews with Ventspils local inhabitants who are related to local currency Vents work or symbols. Ventspils local marketing currency Vents are doing role of information spreading in the marketing of Ventspils. Vents are Ventspils one of the most creative marketing concepts in Latvia. Vents are not taking active role in business, cultures and entertainment object development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39334
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV