• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Patērētāja lojalitāte noteiktam kultūras zīmolam. Latvijas Nacionālā teātra un Jaunā Rīgas teātra piemēra analīze

Thumbnail
View/Open
309-64604-Kobzeva_Gundega_ge05006.pdf (1.507Mb)
Author
Kobzeva, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kultūra bieži vien tiek uzskatīta kā joma, kura atrodas ārpus ekonomikas. Tomēr tas ir novecojis pieņēmums. Ikviena patērētāja uzmanība ir lielas konkurences objekts, jo zīmolu ir ļoti daudz. Arī kultūras produktiem ir jāatrod un jāsaglabā sava vieta strauji mainīgajā vidē. Šodien tiem nākas konkurēt ar dažādām brīvā laika pavadīšanas iespējām; konkurence pastāv arī starp pašiem kultūras produktiem. Tā kā kultūras produkti neatrodas pie sabiedrības pirmās nepieciešamības precēm, jāapzinās, kādas ir attiecības starp kultūras produktu un tās patērētājem. Darbs izstrādāts, lai noskaidrotu kāda ir loma patērētāju lojalitātei pret attiecīgo kultūras produktu un vai tam ir jāsacenšas ar citiem pakalpojumu sniedzējiem, par piemēru ņemot Jauno Rīgas Teātri un Latvijas Nacionālo Teātri.
 
The issue is about assumption that culture often is seen as area that is outside of economics or traditional marketing, though modern economists states that this is obsolete theory. Each consumers attention is a great object of the competition because there are lots of brands around. Also for the brands of culture there are high importance of building and maintaining customer loyalty. Today culture brands have to compete with various leisure time spending services or products, who are located outside of culture and they are such a familiar things as sport games, entertainment events or just big shopping malls.Competition is also among products and brands of culture themselves. As they are not people basic necessities, organisations of culture must know what relationship is between product and audience. The Master was developed in order to clarify what is the role of customers loyalty for a certain brand of culture and it focuses to find out if there is competition between other product providers. Following the example of "Latvian National Theatre" and "New Riga Theatre".
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39342
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV