Mediju intelektuālisms un tā performance: žurnāla "Rīgas Laiks" analīze (1993-2018)
Author
Bērziņa, Arita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Mediju intelektuālisms un tā performance: žurnāla “Rīgas Laiks” analīze (1993–2018)”. Pētījumā analizēts ikmēneša žurnāls “Rīgas Laiks” no tā izdošanas līdz šim brīdim, galveno uzmanību vēršot intelektuāla satura uzvedumam. Darbā izvirzīti intelektuālisma un performances jēdzieni kā aktuāli un maz pētīti fenomeni akadēmiskajā telpā, ļaujot izzināt tiem raksturīgās iezīmes un attiecināt tos uz Latvijas mediju vidi. Izmantojot sociālajās zinātnēs pielietotas pētniecības metodes – kvalitatīvo, kvantitatīvo un vizuālo kontentanalīzi, rāmējuma analīzi, kā arī strukturēto un daļēji strukturēto interviju, noteiktas plaša lauka intelektuālisma iezīmes un attiecīgā mediju performance žurnālā “Rīgas Laiks”. Pētījumā iegūtie empīriskie dati liecina par žurnāla vizuālās un saturiskās performances izmaiņām no 1993. līdz 2018. gadam, norādot uz izdevuma pašreizējo intelektuālisma performances pieeju un to veicinošiem elementiem. Izmaiņas apliecina arī “Rīgas Laiks” lasītāji, kamēr redakcijas viedoklis ir neviennozīmīgs. The theme of this bachelor thesis is “Media intellectualism and its performance: analysis of the monthly magazine “Rīgas Laiks” (1993–2018)”. This research analyzes the monthly magazine “Rīgas Laiks” from the start of its publishing until nowadays, with the main focus – intellectualism features within the magazine. The paper proposes such terms as “intellectualism” and “performance” as a timely and rarely regarded phenomena in the academic field, by revealing their most common qualities and applying it to the Latvian media. By using frequently practiced research methods in the social sciences – qualitative and quantitative content analysis, visual content analysis, frame analysis, structured and semi-structured interview, a broad spectrum of the applied intellectualism features and the corresponding media performance in the magazine “Rigas Laiks” have been revealed. The empirical data shows significant changes within the magazine’s visual and content performances between years 1993 and 2018, while applying magazine’s current performative approach to intellectualism defining attributes. Moreover, this approach has been approved by readers of magazine “Rīgas Laiks”, while the editorial staff is uncertain about this opinion.