• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas ētikas nozīmīgums un ievērošana. Optikas zīmolu “Outlet Optika”, “Fielmann” un “Pasaules Optika” reklāmu analīze

Thumbnail
View/Open
309-65514-Anspoka_Lasma_la15016.pdf (2.522Mb)
Author
Anspoka, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā bakalaura darbā pētījuma problēmas fokuss ir uz optikas zīmolu Pasaules Optika, Outlet Optika un Fielmann reklāmās izmantotajiem vizuālās komunikācijas instrumentiem un objektiem, kas pētīti no 2017. gada februāra līdz 2018. gada februārim, lai noskaidrotu kopsakaru ar darba teorijas daļā apskatīto materiālu par reklāmas ētiku un reklāmas uztveri ietekmējošajiem aspektiem. Otrs akcents ir likts uz daļēji strukturētajām intervijām, kuras tika veiktas ar nozares speciālistiem, lai noskaidrotu dažādu ar reklāmu un reklāmas ētiku saistītu un kompetentu cilvēku viedokļus, salīdzinātu tos un iegūtu kvalitatīvus un analizējamus datus. Darba mērķis ir izpētīt reklāmas tendences un pieņemtos risinājumus optikas zīmolu Pasaules Optika, Outlet Optika un Fielmann reklāmās, izprast to atbilstību ētiskas reklāmas izpratnei un novērtēt katras optikas izmantotās komunikācijas atšķirības un līdzības. Primārie uzdevumi ir atlasīt pētāmās reklāmas, veikt daļēji strukturētās intervijas, noteikt reklāmu vēstījumu veidojošos elementus, izmantojot semiotisko analīzi, apkopot intervijās iegūtos datus, salīdzināt ekspertu viedokļus, balstoties uz viņu pārstāvēto nozari, izdarīt secinājumus par iegūtajiem datiem. Teorētiskā daļa tiek balstīta par reklāmas, reklāmas uztveres un sabiedrības tēmām, ētiku, kas padziļināti apskata tieši komunikācijas un reklāmas ētikas teoriju. Metodoloģijas daļā tiek apskatītas trīs darbā izmantotās pētniecības metodes, respektīvi, semiotisko analīzi, daļēji strukturēto interviju un kvalitatīvo kontentanalīzi. Iegūtie rezultāti ļauj izdarīt secinājumus par reklāmas ētikas jautājuma nozīmi, kas ietekmē reklāmas uztveri un kāpēc analizēto optikas zīmolu reklāmas un to vēstījumi tiek uztverti dažādi. Atslēgas vārdi: reklāma, reklāmas ētika, reklāmas uztvere, Pasaules Optika, Outlet Optika, Fielmann.
 
In this bachelor's work, the focus of the problem is on the optics brand Pasaules Optika, Outlet Optika and Fielmann advertisements for visual communications instruments and the objects that explore between February 2017 and February 2018 to find out an overview of the material dealt with in the part of the working area about advertising ethics and aspects affecting advertising perceptions. The second accent is on partly structured interviews that have been carried out with industry specialists to find out the views of different advertising and advertising ethics and competent people, compare them and obtain qualitative and analytical data. The aim of the work is to explore advertising trends and accepted solutions for the optics brand Pasaules Optika, Outlet Optika and Fielmann advertisements, understand their relevance to ethics advertising awareness and assess the differences and similarities between the communications used by each optics. Primary tasks include selecting investigational advertisements, conducting semi – structured interviews, identifying advertisements message building elements through semiotic analysis, collecting data collected in interviews, comparing experts’ views based on the sector represented by them, drawing conclusions on the data obtained. The theoretical part is based on advertising, advertising perceptions and social themes, ethics that examine in depth the theory of communication and advertising ethics. The part of the methodology covers three research methods used in work, namely semiotic analysis, semi – structured interview and qualitative content analysis. The results obtained allow to draw conclusions on the importance of an advertising ethics issue that affects the perception of advertising and why the advertisements of the optics brands and their messages are perceived differently. Key words: advertising, promotional ethics, promotional perception, Pasaules Optika, Outlet Optika, Fielamann.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39364
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Gaismas intensitātes mērījumi aberāciju novērtēšanai 

    Janena, Jeļizaveta (Latvijas Universitāte, 2018)
    Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 31 lappusēm. Tas satur 25 attēlus, 1 tabulu un 22 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Attīstīt metodi viļņu frontes aberāciju novērtēšanai, izmantojot ...
  • Projekts: Uzņēmuma "Kidoptrix" dibināšana 

    Polonska, Anna (Latvijas Universitāte, 2021)
    Maģistrā darbā ir apskatīts jauna uzņēmuma „Kidoptrix” SIA izveidošanas process un tā attīstības plāns pirmajos trīs gados, veicot projekta novērtēšanu desmit gadu periodam. Galvenā ideja - izveidot bērnu optikas veikalu ...
  • Organisko materiālu trešās kārtas dielektriskās uzņēmības noteikšana ar "z-scan" metodi 

    Bundulis, Arturs (Latvijas Universitāte, 2016)
    Darba gaitā tika pētīti organiskā savienojuma DMABI dažādu atvasinājumu divfotonu absorbcijas (DFA) un Kerra efekti, lai iegūtu informāciju, kā dažādas funkcionālās grupas ietekmē iepriekš minētos nelineāri optiskos (NLO) ...

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV