Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Marita
dc.contributor.authorČervinska, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:12:54Z
dc.date.available2018-06-30T01:12:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65761
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39372
dc.description.abstractŠī bakalaura darba tēma ir „Dzīvnieku aizsardzības organizācijas "Dzīvnieku brīvība" sociālās kampaņas "Par cilvēcīgu cirku" (2014–2017) analīze”. Darbā pētīta konkrētās kampaņas materiālu atbilstība sociālā mārketinga kodeksiem un dzīvnieku ētikas idejām. Teorētiskajā daļā aplūkoti Amerikas mārketinga asociācijas, Rānana Gilona un Maikla Rotčailda sociālā mārketinga ētikas kodeksi, kā arī Ditera Birnbahera un Pītera Singera dzīvnieku ētikas idejas. Papildus tam noskaidrots arī sabiedrības un ētikas speciālistu viedoklis par pētījumam izvēlēto kampaņu. Auditorijas viedokļa pētīšanai, atlasīti 10 kampaņas "Par cilvēcīgu cirku" vizuālie materiāli, kas tika publicēti biedrības "Dzīvnieku brīvība" Facebook lapā kampaņas realizācijas laikā. Tie tika novērtēti divās fokusgrupu intervijās ar dažādām auditorijām, aptaujā, kurā piedalījās 135 respondenti, un divās strukturētajās intervijās ar ētikas jomas speciālistiem. Pētījuma izstrādes gaitā tika veikta arī daļēji strukturētā intervija ar vienu no kampaņas autorēm. Pētījuma gaitā noskaidrots, ka biedrības "Dzīvnieku brīvība" kampaņas "Par cilvēcīgu cirku" izstrādē bija izraudzīti optimāli risinājumi, kas nepārkāpa ne sociālā mārketinga, ne dzīvnieku ētikas normas. Pētījumā aplūkotie vizuālie materiāli lielākoties tika novērtēti kā pieņemami, un atbilstoši interneta videi, kurā tie tika publicēti. Attēli, kuros redzama fiziska vardarbība, novērtēti kā uzmanību piesaistošākie.
dc.description.abstractThe name of the following Bachelors thesis is „Analysis of the animal welfare organization's "Dzīvnieku Brīvība" social campaign "Par cilvēcīgu cirku" (2014-2017)”. Content of the campaign in the spectre of social marketing and animal ethics was studied in the reaserch. Ethical code of the American Marketing Association, Raanan Gillon and Michael Rothchild were collected in the teorethical part of the reaserch as well as the main ideas of the ecological and animal ethics from Dieter Birnbacher and Peter Singer. In addition, opinion of public and ethical experts about the campaign has also been clarified. To study the audience's point of view, 10 visual material of the campaign were selected. These illustrations were pubilished in the Facebook page of the animal welfare organization's "Dzīvnieku Brīvība" during the campaign "Par cilvēcīgu cirku". They were evaluated in two focus group interviews with different audiences, a 135-member survey, and two structured interviews with ethics specialists. During the research, a semi-structured interview with one of the authors of the campaign was also conducted. The study found that optimal solutions were chosen for the campaign "Par cilvēcīgu cirku", which did not go beyond norm of the social marketing and animal ethics. The visual material discussed in the study was largely evaluated as acceptable, according to the Internet environment in which they were published. Images that show physical violence are rated to be more attention-grabbing.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectsociālais mārketings
dc.subjectdzīvnieku aizsardzība
dc.subjectcirks
dc.subjectētika
dc.titleDzīvnieku aizsardzības organizācijas “Dzīvnieku brīvība” sociālās kampaņas “Par cilvēcīgu cirku” (2014 – 2017) analīze
dc.title.alternativeAnalysis of the animal welfare organization’s “Dzīvnieku brīvība” social campaign “Par cilvēcīgu cirku” (2014 – 2017)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record