Show simple item record

dc.contributor.advisorIkstens, Jānis
dc.contributor.authorDzenis, Nils
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:13:00Z
dc.date.available2018-06-30T01:13:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65862
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39386
dc.description.abstractPētījumā tiek apskatītas Latvijas pašvaldību vēlēšanas pēc administratīvi teritoriālās reformas. Tas ietver pilnus 2009.gada un 2013.gada sasaukumus, un Pašvaldību velēšanas 2017.gadā. Par darba teorētisko bāzi tiek izmantos Bartolīni izvirzīties četri sansencīgu politisko sistēmu priekšnoteikumi. Darba gaitā tiek noteikts, ka Latvijas pašvaldību politiskā sistēma atbilst visiem četriem priekšnoteikumiem. Darbā konkurence tiek operacionalizēta kā Politikās konkurences indekss. Pētījuma gaitā tiek noskaidrots, ka kopš 2013.gada velēšanām PKI rādītājs ir saglabājies nemainīgs. Novados PKI radītājs, joprojām atpaliek no 2009.gada radītāja, bet republikas pilsētās 2017.gada PKI rādītājs jau nedaudz apsteidz 2009.gada rādītāju. Noslēgumā autors apstiprina konkurences negatīvo ietekmi uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa pieaugumu uz vienu iedzīvotāju – pašvaldības ar augstāku PKI pieaugums ir vājāks, nekā pašvaldības ar zemāku PKI rādītāju.
dc.description.abstractIn this research are analyzed Latvian municipal elections after municipalities where reorganized in 2009. Reaserch covers two full terms – 2009 and 2013, and the 2017 local elections. For the theoretical basis of the research is used Barolini’s four requirements that needs to be fulfilled for a political system to consider it a competitive system. During the research it is confined that Latvian municipal political system fulfills all four of the requirements and thus is a competitive system. Competition if operacionalyzed by PKI – political competition index. During the researcher it is concluded that PKI levels are stable, and even through the “novadi” (regions) still behind their 2009 levels, “republikas pilsētas” (republic cities) have rebounded and are now above their 2009 levels. At the end of this research author confirms the negative correlation between competition and the income tax revenue growth per person, meaning that municipalities with lover competition on average see faster income tax revenue growth.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPolitikas zinātne (politoloģija)
dc.subjectPoltiskā konkurence
dc.subjectLatvijas pašvaldības
dc.subjectPKI
dc.subjectBartolini
dc.titlePolitiskā konkurence Latvijas pašvaldībās: labas pārvaldības dzinulis vai traucēklis?
dc.title.alternativePolitical competition in Latvia's municipalities: a promoter of good governorship or an obstacle?
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record