Show simple item record

dc.contributor.advisorDreijere, Vita
dc.contributor.authorBokmane, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:13:01Z
dc.date.available2018-06-30T01:13:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65880
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39387
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Elektronisko kristīgo mediju (Tuvuma.lv, Latvijas Kristīgais radio, Radio Marija Latvija) auditorijas vajadzības un lietošanas paradumi”. Darba mērķis ir noskaidrot kādas ir elektronisko kristīgo mediju (Tuvuma.lv, Latvijas Kristīgā radio un Radio Marija Latvija) auditorijas vajadzības, un kādi ir to lietošanas paradumi, kā arī noskaidrot vai auditorija ir apmierināta ar to saturu, un vai auditorijas gaidas attiecībā uz kristīgiem medijiem atšķiras no gaidām attiecībā uz konvencionālajiem medijiem. Teorētiskā ietvarā izmantota Eliha Katca (Katz) izstrādātā mediju lietojuma un apmierinājuma teorija, kā arī gaidu un vērtību teorija, ko izveidojuši pētnieki Palmgrīns (Palmgreen) un Rejburns (Rayburn). Vēl aprakstīti arī Makmanusa (McManus) kvalitatīvās žurnālistikas principi un reliģiskie mediji. Metodoloģiju veido jaukta tipa metodes – kvantitatīvā aptauja un kvalitatīvā fokusa grupas diskusija. Empīriskajā daļā apkopoti aptaujas un fokusa grupas diskusijas rezultāti. Secināts, ka respondenti ir apmierināti ar kristīgo mediju saturu, bet fokusa grupas diskusijas dalībnieki nav apmierināti ar Latvijas Kristīgā radio saturu. Pārsvarā auditorija lieto kristīgos medijus, lai klausītos kristīgu mūziku, uzzinātu kristīgās aktualitātes un nostiprinātu savu kristīgo pārliecību. Salīdzinot kristiešu auditorijas gaidas uz kristīgiem un tradicionālajiem medijiem, nav būtisku atšķirību, izņemot to, ka profesionāli žurnālisti un aktualitātes ir vairāk sagaidāmi konvencionālajos medijos, bet vērtību nostiprināšanu auditorija sagaida tieši no kristīgajiem medijiem.
dc.description.abstractTheme of this bachelor paper is “Electronic Christian media (tuvuma.lv, Latvian Christian radio, Radio Maria Latvia) audience needs and habits”. The purpose of this research is to find out what are the needs and habits of use of the audience of electronic Christian media, as well as to find out whether they are satisfied with their content and whether their expectations for Christian media are different of the expectations for conventional media. In the theoretical framework Elihu Katz’s media uses and gratification theory, as well as expectation and value theory which was developed by researchers Palmgreen and Rayburn. Also John McManus’s qualitative journalism principles and religious media were used to support this research. Methodology consists of mixed methods - quantitative survey and qualitative focus group discussion. The results of the survey and focus group discussion are presented in the empirical section. It was concluded that the respondents are satisfied with the Christian media contents. However, the members of the focus group were not satisfied with the Latvian Christian Radio content. Predominantly, the audience uses Christian media to listen to Christian music, to find out the current events of the Christian community and to strengthen their belief. Comparing the Christian audience’s expectations to Christian media as well as traditional media no significant differences were found expect that professional journalism and news are expected to be more popular in the conventional media rather than the Christian Media. However, they expect to strengthen their values form Christian media.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectkristīgie mediji
dc.subjectauditorija
dc.subjectvajadzības
dc.subjectmediju lietojuma un apmierinājuma teorija
dc.subjectkvalitatīva žurnālistika
dc.titleElektronisko kristīgo mediju (tuvuma.lv, Latvijas Kristīgais Radio, Radio Marija Latvija) auditorijas vajadzības un lietošanas paradumi
dc.title.alternativeElectronic Christian media (tuvuma.lv, Latvian Christian radio, Radio Maria Latvia) audience needs and habits
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record