Skolēnu ar autiskā spektra traucējumiem iekļaušanās mācību procesā vispārizglītojošā izglītības iestādē
Author
Bite, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba apjoms: 77 lpp., ietver 22 attēlus, 2 tabulas, literatūras saraksts sastāv no 86 informācijas resursiem. Darba saturu veido ievads, 3 nodaļas, 9 apakšnodaļas, 12 pielikumi. Pētījuma mērķis: Izpētīt skolēnu ar AST (autiskā spektra traucējumi) iekļaušanos mācību procesā vispārizglītojošā izglītības iestādē. Pētījuma problēma: Skolotāju nepietiekama sadarbība mācību procesā ar skolēnu, kuram ir autiskā spektra traucējumi. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru par pētāmo problēmu. 2.Pētīt pusaudža (11 – 13 gadus veca) ar AST attīstības problēmas. 3.Veikt pedagoģisko pētījumu par skolēna ar AST iekļaušanos mācību procesā vispārizglītojošā izglītības iestādē. 4.Apkopot pētījuma rezultātus un izstrādāt rekomendācijas pedagogiem vispārizglītojošā izglītības iestādē. Pirmajā nodaļā tika aprakstīts par mācību procesa organizēšanu vispārizglītojošā izglītības iestādē, analizējot iekļaujošās izglītības būtību, normatīvos dokumentus skolēnu iekļaušanai vispārizglītojošā izglītības iestādē, izglītības vidi skolēnu iekļaušanai mācību procesā, atbalsta komandas darbu. Otrajā nodaļā analizēta pusaudžu ar autiskā spektra traucējumiem fiziskās, sociālās un emocionālās attīstības, psihisko funkciju attīstības īpatnību ietekme uz mācību procesu. Trešajā nodaļā aprakstīts pētījums par skolēna ar autiskā spektra traucējumiem iekļaušanos vispārizglītojošā izglītības iestādes mācību procesā, izmantojot empīriskās metodes – skolēna darbu izpēti, aptauju, skolēna novērošanu mācību procesā –, arī sociometrijas metodi. Scope of work: 77 p., includes 22 illustrations, 2 tables, 12 attachments, bibliography is composed of 86 sources. The Master’s Thesis consists of 3 chapters and 9 subchapters. The aim of the research: Research the inclusion of ASD students in the learning process in mainstream school. The problem of the study: Insufficient cooperation among teachers and learners with autistic spectrum disorders in the learning process. The tasks: 1.To analyse scientific literature about the researched problem. 2.To study the problems of the teenagers with ASD (between the ages of 12 and 13). 3.To conduct a pedagogical study on the inclusion of a student with AST in a study process in mainstream school. 4.To sum up the results of this study and to work out the recommendations for the teachers working in the mainstream school. In the first chapter, it is written about the organisation of the learning process in mainstream school, analysis the esence of inclusion, documents on inclusive education, educational environment for such students and the work of support team. In the second chapter there is analysis how physical, social and emotional development of teenagers with ASD affect the learning process. In the third chapter there is the study about inclusion of the students with ASD into the learning process, using empirical methods – the study of the student’s works, polls, observation of the students in the learning process –, and sociometric method, as well.