Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves veicināšana kustību rotaļās
Author
Veldze, Adele
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves veicināšana kustību rotaļās”. Darba ir autore ir Adele Veldze. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pētīt nosacījumus veiksmīgai pamatkustību apguves veicināšanai kustību rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1.Izzināt bērnu fiziskās attīstības un pamatkustību apguves likumsakarības; 2.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par rotaļu un kustību rotaļu nozīmi bērna attīstībā; 3.Praktiski izzināt kustību rotaļu izmantošanas iespējas pamatkustību apguvē. Lai mērķi uz uzdevumus īstenotu, pirmajā nodaļā tiek apskatīts pamatkustību raksturojums un jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums. Tiek izzināta rotaļa, kā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves veicinātāja. Otrajā nodaļā atspoguļots empīriskais pētījums Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes "X" jaunākā vecuma bērnu grupā "Rozītes". Otrās nodaļas beigās autore izklāsta iegūtos rezultātus par pamatkustību veicināšanu kustību rotaļās. Autore secina, ka kustību rotaļu iesaistīšana bērnu ikdienā veicina bērnu pamatkustību attīstību. Atslēgas vārdi: kustība, rotaļa, kustību rotaļas, agrīnais vecumposms, pamatkustības, bērnu attīstības likumsakarības. Darbā tika teorētiskā un empīriskās pētījuma metodes – zinātniskās literatūras analīze, bērnu novērošana un pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Darbs sastāv no 43 lpp., 12 attēliem, 5 tabulām, 5 pielikumiem, 30 izmantotajiem literatūras avotiem. Theme of qualification work is - Promotion of learning basic movements of youngest preschool children through motion games. Author of this work is Adele Veldze. The aim of qualification work is: to analize and research different ways for succsesfull learning basic movements of kids, through motion games. Research tasks: 1.To find out children physical and basic movement regularity 2.To analize pedagogical un psycological Literature about the importance or motion games 3.To research motion game use for learning basic movements. To realize the aim and tasks , in first chapter of this research examine basic movements and preschool children development. To ascertain the motion games as preschool children basic movement encourager. The second chapter shows empirical research in Rigas preschool education institution “X” of youngest group kids “Rozītes”. In the end of second chapter author analize the results about learning basic movements through motion games. Author concludes, that the involment of motion games in childrens everyday life promote childrens basic movements development. The key words are: motion, games, motion games, early age, basic movements, child development. The pedagogical ans psycological literature, observation of children and pedagogical process were used as a part of work. Qualification work consists of 43 pages, 12 images, 5 charts, 5 appendices, 30 sources of Literature.