Show simple item record

dc.contributor.advisorMiezīte, Sandra
dc.contributor.authorBiksīte, Sandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:04:57Z
dc.date.available2018-07-02T01:04:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63952
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39455
dc.description.abstractDarba autors. Sandra Biksīte Darba zinātniskais vadītājs. Mg. paed. Sandra Miezīte Darba nosaukums. Fonemātiskās uztveres pilnveidošana vecākajā pirmsskolas vecumā bērniem ar vidējo mēleņu izrunas traucējumiem. Pētījuma mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt vingrinājumu un rotaļu izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar vidējo mēleņu izrunas traucējumiem. Darbam izvirzītā hipotēze. Fonemātiskā uztvere vidējo mēleņu Ķ un Ģ traucējumu novēršanā tiks attīstīta veiksmīgi, ja logopēds izzinās katra bērna raksturīgos runas traucējumus, regulāri pilnveidos fonemātisko uztveri vingrinājumos un rotaļās koriģējoši attīstošajā darbībā. Darba teorētiskajā daļā tiek izzinātas dažādu autoru darbu atziņas par fonemātisko procesu izpausmi runas attīstības gaitā, raksturota vecākā pirmskolas vecuma bērnu attīstība veseluma skatījumā, kā arī skatītas dažādas metodes un pedagoģiskie paņēmieni fonemātiskās uztveres pilnveidošanā vidējo mēleņu Ķ un Ģ traucējumu novēršanā. Darba praktiskajā daļā tiek veikts pētījums, kurā atspoguļojas katra bērna runas logopēdiskā izpēte un bērna fonemātiskās uztveres attīstība. Katram bērnam, pamatojoties uz pārbaudes rezultātiem, izstrādāts koriģējoši attīstošais darba plāns, atlasīti un koriģējoši attīstošās darbības laikā izmantoti vingrinājumi un rotaļas, lai novērstu vidējo mēleņu Ķ un Ģ izrunas traucējumus. Veikts salīdzinājums par pētījuma sākumā un beigās iegūtajiem rezultātiem, redzot attīstības dinamiku. Darba autores izvirzītā hipotēze ir pārbaudīta un apstiprinājusies. Darba saturs. Darbs sastāv no 86 lappusēm, 5 attēliem, 11 tabulām, 10 pielikumiem. Darbā izmantoti 68 literatūras un informācijas avoti, tajā skaitā 16 krievu valodā.
dc.description.abstractThe author. Sandra Biksīte Scientific supervisor of the work. Mg paed.Sandra Miezite The title of the work. Improvement of the phonemic perception for the oldest preschool age children with intermediate speech disorders. The aim. Finding out theoretical and practical exercises and games for the elder preschool children with intermediate speech disorders. The hypothesis of the work. The phonemic perception of letters Ķ and Ģ disorders will be more successfully developed if the speech therapist better knows the specific speech disorders for each child, and regularly improves the phonemic perception with special exercises and games during the corrective development activities for them. The theoretical part of the paper deals with the various authors findings about the phonemic processes in the course of speech development, describes the development of the elder preschool age children in terms, as well as examines various methods and pedagogical techniques for the perfection of phonemic perception in the interference with letters Ķ and Ģ. In the practical part of the work there is made a research about children speech and the development of their phonemic perception. For each child has made a plan based on the results of the test, specially chosen exercises, games and tasks that are selected and during the development activity to prevent the modification of the language and pronunciation of the letters Ķ and Ģ. There is made a comparison between the results what were at the beginning and in the end of the study, seeing the development dynamics. The hypothesis what was put in the research work is verified and confirmed by the author. A content of diploma work. The work is written on 86 pages, there are 5 images, 11 tables and 10 additions. There are used 52 Latvian, 16 Russian literature and information sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subjectfonētiski fonemātiskie traucējumi
dc.subjectrotaļas un vingrinājumi
dc.subjectvidējie mēleņi
dc.titleFonemātiskās uztveres pilnveidošana vecākajā pirmsskolas vecumā bērniem ar vidējo mēleņu izrunas traucējumiem
dc.title.alternativePerfectioning of phonemic perception for oldest pre-school children with palatal consonants pronunciation difficulties
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record