Pedagoģiskais process vecākā pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās aktivitātes sekmēšanai
Autor
Kvēpa, Karlīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tēma: Pedagoģiskais process vecākā pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās aktivitātes sekmēšanai. Darba autore – Karlīna Kvēpa Darba mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidro vai bērniem apmeklējot PII tiek piedāvātas pietiekamas fiziskās aktivitātēs. Pētījuma jautājums: Vai pirmsskolas izglītības iestādes piedāvāto fizisko aktivitāšu intenstitāte, nodrošina bērniem vajadzīgo kustību daudzumu? Pētījuma metodes: Tika izanalizēta literatūra par bērna attīstību, fiziskajām aktivitātēm, pirmsskolas izglītības iestādes lomu bērnu fiziskajā audzināšanā. Pētījums tika veikts pirmsskolas izglītības iestādē X. Tajā piedalījās 6-7 gadus veci bērni-12 puiši un 12 meitenes- kuri ikdienā apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi. Pētījuma laikā vecāki, kuri piekrita piedalīties pētījumā, aizpildīja anketas par sava bērna fiziskajām aktivitātēm. Praktiski bērnu aktivitātes tika mērītas ar soļu skaitītājiem. Vienu dienu bērniem tika uzlikts soļu skaitītājs, kad viņi apmeklē PII, otrā dienā bērniem tika uzlikts soļu skaitītājs, kad viņi neapmeklē PII. Pētījuma rezultāti: Ieteicamo soļu skaitu 10000 soļu , dienā kad bērni dodas uz PII, sasniedza 6(25%) bērni, bet nesasniedza 18 (75%) bērni. Dienā, kad bērniem ir brīvdiena, rekomendēto soļu skaitu sasniedza 12 (50%) bērni, nesasniedza 12 (50%) bērni. Vidējais laiks, ko bērni pavada izglītības iestādē ir 10 stundas dienā.60% vecāku uzskata, ka viņu bērns ir pietiekami fiziski aktīvs, bet 40 % vecāku uzskata, ka bērns nav pietiekami fiziski aktīvs. Secinājumi: Pirmsskolas vecums, ir vissvarīgākais vecums bērnu turpmākajai attīstībai. 60% vecāku uzskata, ka viņu bērnam ir pietiekamas fiziskās aktivitātes, 40% vecāku uzskata, ka viņu bērnam nav pietiekošas fiziskās aktivitātes. Pētījums pierāda, ka lielākajai daļai bērnu ir nepietiekošas fiziskās aktivitātes. Pirmsskolas izglītības iestāde nepiedāvā bērniem pietiekošas fiziskās aktivitātes. Atslēgas vārdi: Pirmsskolas izglītības iestāde, fiziskās aktivitātes, bērni. Kopējais darba apjoms 40 lpp., analizēti 34 informācijas avoti. Izmantoti.7 attēli, 2 tabulas 3 pielikumi. Theme:. Pedagogical process for the espousal of physical activities for the children of pre-school age. Author: Karlīna Kvēpa. The goal:To conduct the oretical and practical analys is on whether children receive sufficient amount of physical activities attending preschool. Research question: Does the intensity of physical activities offered by preschool educational authorities, provides all the amount of movements they need? Research methods: The analysis of literature about child’s development, physical activities and roleof a preschool in a child’s physical education was conducted. There search was held at a preschool education all in stitution X, the group of participants consisted of 12 girls and 12 boys between age 6 -7 who attend the kindergarden daily. There search also includes voluntary parents’ questionnaires who agreed to share the information about their children’s physical activities. The practical part includes children’s step measurement with a special device which was first used one day of child’s attend an a primary school and the nused one day of a child’s home stay. Research results: On the day of preschool attendance, the recommendable number of 1000 footsteps was reached by 6 children (25%), but wasn’t reached by 18 children (75%). On the day when children have a free day, there commendable number of steps was reached by 12 children (50%), but wasn’t reached by 12 children (50%). The results show children’s lack of physical activities. The average time children spend at a preschool in stitution is 10 hours per day. 60% of parents consider their children engagein sufficient physical activity, but 40% of parents acknowledge the absence of physical activity to their children. Conclution: Research shows that most children are insufficient physical activity. Preschool don’t give enought physical activitys to children’s. 60 % of parents believe, that their children have enough physical activity. Pre-school age is the most important age for the following development of child. Key words: Pre- school, physicial activity, child. Total amount of work 40 pages, analayzed 34 information sourses. Used 7 photos 2 tables 3 supplement