Priekšējo mēleņu (S, Z, Š, Ž) izrunas traucējumu korekcija logopēdijas nodarbībās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Šmukiņa, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miezīte, Sandra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Priekšējo mēleņu (S, Z, Š, Ž) izrunas traucējumu korekcija logopēdijas nodarbībās vecākās pirmsskolas vecuma bērniem. Darba mērķis - teorētiski un praktiski izzināt līdzskaņu S, Z, Š, Ž izrunas traucējumu novēršanas iespējas logopēdijas nodarbībās. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļa tiek analizēta skaņu izrunas traucējumi, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vecumposma likumsakarības, priekšējo mēleņu S, Z, Š, Ž izrunas traucējumu novēršana logopēdijas nodarbībās dažādu autoru skatījumā. Ir sniegts skaņu izrunas traucējumu skaidrojums pedagogu, psihologu un logopēdu atziņās, atklātas vecākā pirmskolas vecuma bērnu atmiņas likumsakarības. Balstoties uz pedagogu, psihologu un logopēdu atziņām un pētījumiem, tiek sniegta logopēdisko nodarbību daudzveidība pieeja skaņu izrunas traucējumu novēršanai. Praktiskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas bērnu raksturojums un izstrādātas logopēdijas nodarbības skaņu izrunas traucējumu novēršanai. Pētījuma gaitā ar bērniem tiek izstrādātas logopēdijas nodarbības, lai novērotu un analizētu skaņu izrunas uzlabošanos. Pētījumā aprakstīti bērnu darbība logopēdijas nodarbībās un skaņu izrunas uzlabošanās. Pētījums liecina, ka logopēdijas nodarbības sekmē priekšējo mēleņu izrunas traucējumus, ja logopēds izprot bērnu vecumposma likumsakarības un izvēlētās logopēdijas nodarbības atbilst bērnu attīstības un izpratnes līmenim, interesēm, vajadzībām un pieredzei. Darbā izmantotas I. Miltiņas, S. Tūbeles, J, Lūses, V. Golubinas, G. Svences, A. Baumane, I. Hadaņonoka, L. Hadaņonoka u.c. autoru atziņas. Subject for qualification work is “Adjustment of the antical disturbance of the front moons (S, Z, Š, Ž) in the teaching classes for children of the older preschool age. The purpose of the work - theoretically and practically learning thepotential for the prevention of consonants S, Z, Š, Ž, pronunciation, in the teaching classes. The work consists of two parts – theoretical and practical parts. The theoretical part is analyzed by sound pronunciation disorders, the age of age of older pre-childhood children, the prevention of front moles S, Z, Š, Ž pronunciation disorders in the views of the various authors. There is an explanation of sound pronunciation disorders in the knowledge of educators, psychologists and speech therapist, the evidence of child memory of older pre-childhood children. Based on the lessons and studies of educators, psychologists and speech therapist, the diversity of teaching classes is provided for the prevention of sound pronunciation disorders. The practical part provides the methodological grounds for the study, the characteristics of the children of the study group and the development of developed pathological lessons for the prevention of sound pronunciation disorders. Study teaching classes are developed with children to monitor and analyze the improvement of sound pronunciation. The study describes the activities of children in the teaching classes and the improvement of sound pronunciation. The study shows that the teaching classes contribute to the antical disorder of the front moors, if the speech therapist understands the laws of the child's age and the selected teaching classes are in line with the level of development and understanding of children, interests, needs and experience. In the work used I. Miltiņas, S. Tūbeles, J, Lūses, V. Golubinas, G. Svences, A. Baumane, I. Hadaņonoka, L. Hadaņonoka u.c. author lessons.