Show simple item record

dc.contributor.advisorMaslo, Irina
dc.contributor.authorGailīte, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:04Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64037
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39464
dc.description.abstractKaut arī bilingvālisms tiek studēts jau vairākus gadu desmitus, trilingualitātei joprojām nepieciešama padziļināta izpēte. Lielākā daļa pētījumu, kas veltīti trilinguālismam, ir balstīti bilinvālisma izpētes koncepcijās, taču trilinguālisms ir daudz komplicētāka parādība, tāpēc tam nepieciešama individuāli fokusēta, izvērsta izpēte. Pētot šo fenomenu, autore darba ietvaros centās sniegt ieskatu bērnu audzināšanas praksēs un veiksmīgos valodu apguves nosacījumos. Šī pētījuma galvenais mērķis bija identificēt izplatītākos šķēršļus ar kuriem sastopas daudzvalodīgas ģimenes, kurās lieto trīs valodas, kā arī, balstoties uz reālu pieredzi, noskaidrot, kādus risinājumus iespējams rast problēmsituācijās. Pētījumā izmantotās metodes ir literatūras analīze, gadījumu izpēte, pamatojoties uz anketu, un narratīvās intervijas ar trīsvalodīgo bērnu vecākiem. Atklājās, ka visbiežāk sastopamie šķēršļi bija atteikšanās izteikties kādā no trim valodām, aizspriedumi un negatīvi komentāri no apkārtējiem līdzcilvēkiem, kā arī nesabalansēts trilinguālisms un valodu jaukšana. Izpētes parauga sniegtais ieskats ļāva izveidot bērna audzināšanas procesa plānu, kas būtu gan optimāli detalizēts, gan viegli saprotams pat vecākiem bez iepriekšējās izglītības valodniecībā vai pedagoģijā.
dc.description.abstractEven though bilingualism has been studied in depth for a few decades by many researchers, trilingualism still lacks the so needed research. Much of what has been researched about has drawn on concepts of studying bilingualism, yet trilingualism is much more complex to learn about one from studying the other. This thesis serves to provide the much needed insight on child rearing practices for successful language acquisition. The aim of this study is to identify the most common obstacles in raising trilingual children and find real life solutions to create a child rearing plan that could help parents successfully raise their children trilingually. The objectives made were to analyse literature, develop case study questionnaire and carry out narrative interviews with plurlingual parents raising trilingual children. The most common obstacles found were refusal to speak one of the home languages or deliberately choosing to use the easiest among the target languages, received negative comments and prejudices of other people and imbalanced trilingualims and language mixing. The insight provided by the research sample made it possible to plan the process of raising a child with three languages in a way that is both detailed yet easy to understand even for parents without previous education on linguistics or teaching.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectTrilingual
dc.subjectplurilingual
dc.subjectlanguage acquisition
dc.subjectlanguage development
dc.subjectlanguage learning strategies
dc.titleTrīsvalodīga bērna audzināšana vecumā no 0 līdz 3 gadiem: iekļaušana ģimenē un vienvalodīgā sabiedrībā
dc.title.alternativeRaising a trilingual child, ages 0 to 3: inclusion in family living in a monoligual society
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record