Vecāku pedagoģiskā kompetence bērna droša interneta lietošanas paradumu veidošanā
Author
Degtjarjova, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pētijumā tiek analizēta vecāku pedagoģiskā kompetence bērna droša interneta paradumu veidošanā. Mūsdienās skolēns ir “Z” paaudzes pārstavis, viņš lieto digitālās ierīces no bērnības, atbildīgās personas par bērna attīstbu ir viņu vecāki. Digitālā laikmētā vecākiem nepieciešams vairāk iesaitīties bērna dzīvē, lai palīdzētu attīstīt digitālo pratību, kas ir nepiecešama katram cilvēkam, lai pareizi analīzēt ienākošo informāciju no medijiem. Maģistra darbs “Vecāku pedagoģiskā kompetence bērna droša interneta lietošanas paradumu veidošanā”tika izstrādāts, lai analizētu situāciju, cik mūsdienu bērnu vecāki ir zinoši par bērna droša interneta izmantošanu. Atbilstoši darba mērķim un uzdevumiem , pētījumā tika aicināti piedalīties Latvijas skolēni un viņu vecāki. Pētījuma rezultāti norāda, ka mūsdienās vecākiem ir nepieciešams pilnveidot savas zināšanas, lai viņu bērns būtu drošs mediju vidē. Maģistra darbs sastāv no 3 nodaļām, tā apjoms ir 68 lappuses. Tajā ir iekļauti 30 attēli, 23 tabulas. Darbā izmantotas 31 bibliogrāfiskā saraksta vienības. This research analyzes parents' pedagogical competence in children safe Internet use habits. Modern scholar is a Z-generation representative that uses digital devices from childhood, responsible persons for child's development are his parents. In the digital era parents need to participate in child's life to help develop the digital literacy that is needed by each person to analyze incoming information from the media properly. Master's thesis "Parents' pedagogical competence in children safe Internet use habits" was developed to analyze modern parents' knowledge about the safe use of the Internet by the children. In accordance with the targets and tasks of this work, scholars from Latvia and their parents were invited to participate in the research. The results of the research indicate that nowadays parents need to improve their knowledge to keep their children safe in the media environment. Master thesis consists of 3 chapters, its volume is 68 pages. It contains 30 images, 23 tables. The work uses 31 bibliographic units.