Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorGorbačova, Aļina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:10Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64265
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39477
dc.description.abstractSaistītās runas sekmēšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību Darba autore: Aļina Gorbačova Darba vadītāja: lektore, Mg.paed. Irēna Miltiņa Darba apjoms: 100 lpp., 13 tabulas, 4 attēli, 18 pielikumi, izmantoti 73 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praksē pārbaudīt saistītās runas pilnveides iespējas bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, izmantojot korekcijā dažādus darba paņēmienus. Pētījuma hipotēze: saistītā runa bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību tiks veiksmīgi sekmēta, ja logopēds: •vispusīgi izzinās bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību runas/valodas attīstības īpatnības; •ievēros bērnu saistītās runas sekmēšanas iespējas, izmantojot dažādus darba paņēmienus korekcijā. Pētījuma uzdevumi: 1.Izzināt dažādu autoru atziņas par attīstības īpatnībām veselumā bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību; 2.Raksturot bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību saistītās runas savdabību; 3.Analizēt koriģējoši attīstošās darbības dažādus paņēmienus saistītās runas traucējumu novēršanai; 4.Veikt korekcijas darbu bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, sekmējot saistītās runas pilnveidi. Pētījuma teorētiskā daļā sniegts 5 – 6 gadīgu bērnu attīstības un bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums. Sniegta saistītās runas savdabību analīze bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Sniegtas saistītās runas koriģējoši attīstošas darbības metodes un paņēmieni. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz I. Miltiņas, R. Lalajevas, V. Golubinas, R. Ļevinas, E. Korotkovas, V. Seļiverstova atziņām. Pētījuma praktiskajā daļā veikts pētījums par 5 – 6 gadīgu bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību saistītās runas sekmēšanas iespējām, kurā norit gan bērnu aktivitāšu novērošana, bērnu logopēdiskā izpēte, gan pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un iegūto datu matemātiskā apstrāde. Atslēgas vārdi: saistītā runa, pirmsskolas vecuma bērni, valodas sistēmas nepietiekama attīstība.
dc.description.abstractTied speech development possibilities for the eldest preschool children with insufficient development of language system Author of the paper: Alina Gorbachova Scientific supervisor of the paper: Mg.paed. Irena Miltina Composition of the paper: 100 pages, 13 tables, 4 figures, 18 annexes and 73 literature sources used. Objective of the research: To explore theoretically and test in practice the possibilities for the improvement of connected speech in children with an underdeveloped language system by using different techniques of correction Hypothesis of the research: Connected speech in children with an underdeveloped language system will be successfully promoted if the speech therapist comprehensively studies the developmental challenges of speech/language in children with an underdeveloped language system and takes note of the possibilities of promoting connected speech in children by using different techniques of correction Tasks of the research: To study the opinions of various authors about the developmental challenges of children with an underdeveloped language system in general; To describe the specific features of connected speech in children with an underdeveloped language system; To analyse various techniques of corrective – developing activities for the prevention of speech disorders; To carry out corrective work for children with an underdeveloped language system, promoting the development of connected speech The theoretical part of the research is based on the views of I. Miltina, R. Lalaeva, V. Golubina, R. Levina, E. Korotkova and V. Seliverstova. The theoretical part examines the possibilities of correction in terms of the problem of development and challenges of speech in children of senior preschool age. The pedagogical and psychological characteristics of the development of children aged 5 to 6 years and of children with an underdeveloped language system have been studied. The analysis of the specific features of connected speech in children with an underdeveloped language system has been studied. The practical part is based on a study on the possibilities for promoting connected speech in children aged 5 to 6 with an underdeveloped language system, which involves monitoring of children’s activities, children’s speech therapy research, pedagogical experimental work and mathematical processing of acquired data. Keywords: connected speech, preschool – age children, underdeveloped language system.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsaistītā runa
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.subjectatstāsts
dc.titleSaistītās runas sekmēšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeDevelopment of coherent speech of elder children preschool age with insufficient development of language system
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record