Show simple item record

dc.contributor.advisorGaitniece-Putāne, Anda
dc.contributor.authorSondore, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:21Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64542
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39500
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir noskaidrot kādas saistības pastāv starp plūsmas stāvokli, emociju kontroli un daudzspēlētāju tiešsaistes spēļu lietošanu. Pētījumā piedalījās 56 dalībnieki vecumā no 14 – 45 gadiem, no kuriem 43 (77%) ir vīrieši un 13 (23%) sievietes. Kā datu ievākšanas metodes tika izmantotas trīs aptaujas. Pirmā ir Dispozicionālā plūsmas stāvokļa skala (Dispositional Flow Scale 2 (DFS-2)), Jackson, S. A., & Eklund, R. C. (2002), kura tika adaptēta šī bakalaura darba ietvaros. Otra aptauja ir Problematic Online Gaming Questionnaire (Demetrovics, Z., Urban, R. et al., 2012), Problemātiska tiešsaistes spēļu spēlēšanas skala, kuru savā bakalaura darbā adaptējusi Anna Siliņa (2013). Trešā ir Emociju regulācijas aptauja, ko Latvijā adaptējusi Marija Morozova 2011. gadā. (Emotion Regulation Questionnaire /ERQ/, Gross & John, 2003). DPS-2 aptaujas adaptēšanas Kronbaha alfas koeficienti uzrāda augstu kopējās skalas (α=0,97) un augstu pantu ticamību, kas ļauj to pielietot Latvijas vidē un pielietot arī tālākai pētījuma datu analīzei. Kopumā plūsmas stāvoklis ir pozitīvi saistīts gan ar emociju regulāciju, gan arī ar problemātisku tiešsaistes spēļu lietošanu, taču variācijas novērotas tieši konkrētu apakšskalu korelācijās. Lielākas saistības ar izpausmes apspiešanu parādās pie sevis apziņas zaudēšanas apakšskalas. Autotēliska pieredze pozitīvi korelē ar emociju regulācijas stratēģiju “kognitīvā pārvērtēšana”. Kognitīvā pārvērtēšana uzrāda negatīvu korelāciju ar pārņemtību, taču izpausmes apspiešana uzrāda pozitīvas korelācijas arī ar pārmērīgu spēlēšanu, imersiju un abstinenci. Rezultāti uzrāda arī kopēju korelāciju starp izaicinājuma/prasmju līmeni un abstinenci.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to find out what are the connections between the flow state, the control of emotions and the use of multiplayer online games. The study involved 56 participants aged 14 - 45, of which 43 (77%) were men and 13 (23%) women. Three questionnaires were used as data collection methods. The first is the Dispositional Flow Scale 2 (DFS-2), Jackson, S.A. & Eklund, R.C. (2002), which was adapted to this Bachelor's paper. The second questionnaire is the Problematic Online Gaming Questionnaire (Demetrovics, Z., Urban, R. et al., 2012), whis is adapted by Anna Silina (2013) in her Bachelor's paper. The third is the Emotion Regulatory Survey, which was adapted in Latvia by Marija Morozova in 2011. (Gross & John, 2003). The Kronbach alpha coefficients of the adaptation of the DPS-2 survey show a high total score (α = 0,97) and high reliability of the articles, which allows it to be applied in the Latvian environment and also applied for further analysis of the research data. In general, the flow status is positively related both to the regulation of emotions and the use of problematic online games, but the variations are observed directly in the correlations between particular sub-scales. Greater commitment to suppressing manifestation appears at the bottom of the loss of self-consciousness. The automotive experience positively correlates with the "cognitive revaluation" of emotion control strategies. Cognitive reassessment shows a negative correlation with overload, but the suppression of manifestation also shows a positive correlation with excessive play, imserance and abstinence. The results also show a common correlation between challenge / skill level and abstinence.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectplūsmas stāvoklis
dc.subjectemociju regulācija
dc.subjectproblemātiska tiešsaistes spēļu spēlēšana
dc.subjectdaudzspēlētāju tiešsaistes lomu spēļu spēlēšana (DSTLS)
dc.titlePlūsmas stāvokļa saistība ar daudzspēlētāju tiešsaistes lomu spēļu lietošanu un emociju regulāciju
dc.title.alternativeThe flow state of affiliation with the use of multiplayer online role-playing games and regulation of emotions
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record