Priekšējo mēleņu izrunas korekcija vingrinājumos un rotaļās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Author
Malošika, Aļina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltiņa, Irēna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Priekšējo mēleņu izrunas korekcija vingrinājumos un rotaļās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem Darba autore: Aļina Malošika Zinātniskā vadītāja: lektore, Mg.paed. Irēna Miltiņa Darbā tiek sniegts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, priekšējo mēleņu izrunas traucējumu daudzveidība, to novēršanas pedagoģiskie paņēmieni koriģējoši attīstošajā darbībā, kā arī vingrinājumi un rotaļas kā praktiskie līdzekļi fonemātiskās uztveres, artikulācijas kustību, pirkstu sīkas motorikas aktivizēšanai. Darba pētījuma daļā tiek veikta bērnu runas specifikas izpēte, analizēta koriģējoši attīstošā darbība, izmantojot vingrinājumus un rotaļas priekšējo mēleņu izrunas pilnveidei, veikta rezultātu apkopošana. Secināts, ka hipotēze apstiprinās. Atslēgas vārdi: skaņu izruna, priekšējie mēleņi, vingrinājumi un rotaļas, korekcijas darbs. Pētījuma objekts: vingrinājumi un rotaļas koriģējoši attīstošā darbībā Pētījuma priekšmets: priekšējo mēleņu izrunas pilnveide Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski vērtēt priekšējo mēleņu izrunas sekmēšanas iespējas vingrinājumos un rotaļās Pētījuma hipotēze: priekšējo mēleņu korekcija noritēs sekmīgāk, ja logopēds: •izzinās bērnu attīstības un runas attīstības īpatnības; •izmantos skaņu izrunas pilnveidei rotaļas, vingrinājumus, ievērojot bērnu specifikās vajadzības: Pētījuma uzdevumi: 1.Izzināt dažādu autoru atziņas par priekšējo mēleņu izrunas traucējumu kavējošiem faktoriem 2.Veidot bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojuma problēmas skatījumā 3.Veikt pedagoģisku pētījumu par priekšējo mēleņu korekcijas iespējām vingrinājumos un rotaļās Pētījuma metodes: bērnu novērošana, bērnu runas logopēdiskā izpēte; pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, rezultātu dinamiskā analīze Bakalaura darba apjoms: 75 lappuses, 5 tabulas, 3 attēli, 8 pielikumi un izmantoti 91 literatūras avoti. Darbu var lietderīgi izmantot pirmsskolas logopēdi, pirmsskolas skolotāji. Front lingual consonants pronunciation correction throught exercises ang games in senior preschool age for kids with phonetic – phonematic disorders Author of work: Alina Malosika Scientific supervisor: lecturer Mg.paed. Irena Miltina The work analyzes the pedagogical psychological characteristics of the elder preschoolers, the diversity of speech disorders in the front line, the elimination of pedagogical techniques in the corrective developmental activity, and exercises and exercises as practical tools for phonemic perception, articulation movements, and the activation of small fingerprints. In the part of the research work the study of the specifics of the children's speech is performed, the corrective developmental activity is analyzed, using exercises and improving the pronunciation of the games of the front lobes, and compiling the results. It is concluded that the hypothesis will be confirmed. Keywords: sound pronunciation, front tongue, exercises and games, correction work. The object of the research: exercises and games in the corrective developmental activity The subject of the study: perfection of the pronunciation of the front tongues The aim of the research: to evaluate in theoretical and practical way the possibilities of promoting speech of the front tongue in exercises and games Study Hypothesis: Frontal Tone Correction Will Work Better if Speech Therapist: • learn the peculiarities of child development and speech development; • use sounds to improve pronunciation of play, exercises, taking into account the specific needs of children: Research tasks: 1. To find out the findings of various authors about the factors hindering speech impairment of the front tongue 2. Develop a pedagogical-psychological description of the problem of children 3. Carry out a pedagogical study of the possibilities of correction of frontal lobes in exercises and games. Research methods: child observation, speech therapy speech therapy; pedagogical trial, dynamic analysis of results Bachelor paper: 75 pages, 5 tables, 3 figures, 8 annexes and 91 literature sources used. Pre-school speech therapists, pre-school teachers can be useful in the work.