Show simple item record

dc.contributor.advisorDimdiņš, Ģirts
dc.contributor.authorBenjava, Līva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:22Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64561
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39503
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir apskatīt saistības starp emocionālā darba stratēģiju izvēli, emocionālo intelektu un apmierinātību ar darbu apkalpojošās sfēras darbinieku vidū. Pētījumā piedalījās apkalpojošās sfēras darbinieki. Izlases apjoms ir 70 cilvēki, no kuriem 45 ir sievietes, bet 25 vīrieši. Pētījuma dalībnieki ir vecumā no 18 līdz 46 gadiem. Lai sasniegtu pētījumā izvirzīto mērķi, tika izmantotas trīs aptaujas. Emocionālā darba stratēģiju izvēles izpētīšanai tika pielietota Emocionālā darba skala ( Emotional Labour scale), kura sastāv no 14 apgalvojumiem par paviršo tēlošanu, dziļo tēlošanu un īsto emociju izpaušanu ( Diefendorff, Croyle & Gosserand, 2005, kā minēts Kulikova, 2008). Emocionālais intelekts tika pētīts ar Emocionālā intelekta skalu (The Self- Report Emotional Intelligence Test; Schutte, Malouff, Hall, Haggerty, Cooper, Golden & Dornheim, 1998, kā minēts Schutte, Malouff& Bhullar, 2009), kura adaptēta Jeļenas Ņižņikas bakalaura darba pētījuma ietvaros. Skala sastāv no 33 pašnovērtēšanas jautājumiem, kuri ļauj novērtēt darbinieku emocionālā intelekta rādītājus vairākās dimensijās- emociju uztverē, kā arī savu un citu cilvēku emociju vadīšanā un izmantošanā. Savukārt apmierinātības ar darbu noteikšanā tika izmantota Spektora apmierinātības aptauja ( Job satisfaction survey/ JSS/, Spector, 1985), kuru ar augstiem ticamības rādītājiem Latvijā adaptējis Ints Burvis. Aptauja sastāv no 36 apgalvojumiem, kuri ietver sevī tādas dimensijas kā samaksa, izaugsmes iespējas, vadība, papildatlīdzība, atzinība, kolēģi, darba kārtība, darba saturs un komunikācija. Pētījumā iegūtie rezultāti uzrāda, ka pastāv statistiski nozīmīgas sakarības gan starp emocionālā darba stratēģiju izvēli un emocionālā intelekta dimensijām, gan apmierinātību ar darbu. Tomēr būtiskākās statistiski nozīmīgās korelācijas tika uzrādītas tieši starp emocionālā darba stratēģijām un kopējo apmierinātības ar darbu dimensiju. Atslēgas vārdi: emocionālā darba stratēģijas, emocionālais intelekts, apmierinātība ar darbu.  
dc.description.abstractThe purpose of the Bachelor's paper is to study the relationship between the choice of the emotional labor strategies, the emotional intelligence, and job satisfaction among the employees of the service sector. The research involved employees in the service sector. The sample size is 70 people, of whom 45 ones are women but 25 - men. The participants in the research are ranging between the age of 18 and 46. In order to achieve the aim of the research, three surveys were used. For the study of the choice of the emotional labor strategy, the emotional labor scale was applied, consisting of 14 allegations of the surface acting, deep acting, and display of genuine emotions (Diefendorff, Croyle & Gosserand, 2005, as mentioned by Kulikova, 2008). The emotional intelligence was studied by the self-report emotional intelligence test (Schutte, Malouff, Hall, Haggerty, Cooper, Golden & Dornheim, 1998, as mentioned by Malouff & Bhullar, 2009), adjusted within the Bachelor’s paper by Elena Nizhnik. The scale consists of 33 self-assessment questions that allow assessing the employees' emotional intelligence scores in several dimensions - within the emotional perception, as well as in monitoring and applying one's own and others' emotions. In turn, in the determination of job satisfaction, the job satisfaction survey /JSS/ (Spector, 1985) was used which with a high confidence index, in Latvia was adjusted by Ints Burvis. The survey consists of 36 allegations which include such dimensions as wage, growth opportunities, leadership, fringe benefit, recognition, fellows, agenda, job content, and communication. The results of the research show that there is a statistically significant relationship between the choice of the emotional labor strategy, the dimensions of the emotional intelligence, and job satisfaction. However, the major statistically significant correlations are identified directly between the emotional labor strategies and the dimension of the overall job satisfaction. Key words: emotional labor strategies, emotional intelligence, job satisfaction.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectemocionālā darba stratēģijas
dc.subjectemocionālais intelekts
dc.subjectapmierinātība ar darbu
dc.subjectemotional labor strategies
dc.subjectemotional intelligence
dc.titleApkalpojošās sfēras darbinieku emocionālā darba stratēģiju izvēles saistības ar emocionālo intelektu un apmierinātību ar darbu.
dc.title.alternativeRelations between the choice of emotional labor strategy, emotional intelligence and job satisfaction for service jobs employees.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record