Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorMinkeviča, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:26Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64678
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39512
dc.description.abstractPētījums „Daiļliteratūra kā pedagoģisks līdzeklis tikumisko vērtību izpratnes veidošanā vecākajā pirmsskolas vecumā” sniedz ieskatu tādos jautājumos, kas noder skolotāja darbā ar šī vecuma bērniem, veidojot viņos gan izpratni par tikumiskajām vērtībām, gan prasmi atbilstoši rīkoties, kā līdzekli izmantojot literāro darbu analīzi. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt daiļliteratūras izmantošanas iespējas tikumisko vērtību izpratnes veidošanai pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darba uzdevumi ir analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par daiļliteratūras izmantošanas iespējām vecākajā pirmskolas vecumā, teorētiski izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības temata ietvaros, kā arī teorētiski un praktiski izpētīt daiļliteratūras ietekmi uz tikumisko vērtību izpratnes veidošanos. Pētījums sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā teorētiski apkopota psihologu, filozofu, pedagogu atziņas par tikumisko vērtību būtību un izpratnes veidošanās nosacījumi pirmskolas vecumā. Otrajā nodaļā pētīts literāro darbu izmantošanas iespējas tikumisko vērtību izpratnes veidošanai vecākajā pirmsskolas vecumā. Apstiprinājusies hipotēze, ka daiļliteratūra sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratni, ja: •daiļliteratūra tiek izvēlēta atbilstoši bērna attīstības līmenim, ņemot vērā bērnu vecumposma attīstības likumsakarības un ir atbilstoša viņa interesēm un vajadzībām; •tiek veidota maksimāli atbilstoša apkārtējā vide, lai veidotos emocionāls pārdzīvojums daiļliteratūras uztveres gaitā. Darbs kopumā izklāstīts uz 57 lappusēm, iekļautas 4 tabulas un 10 attēli. Darbā izmantoti 50 literatūras avoti un pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: tikumiskās vērtības, daiļliteratūra, vērtību izpratnes veidošanās, vecākais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractResearch of "Fiction as pedagogical strategy creating understanding of ethical values for senior pre-school children" gives an insight of questions that are useful for teachers who are working with children of this age, helping to make an understanding of ethical values and helping to act accordingly, as a tool using literary analysis. The bachelor's thesis main aim is to cognize the possibile usage of fiction in pedagogical process when creating ethical values and using it in theory and in practice. Bachelor's thesis tasks are to analyse approval of psycology's and pedagogy's scientists’ when fiction in practice were used with preschool children , within the theme in theory researching the regularity of preschool children developmental stages, also in theory and practise research the influence of fiction when creating ethical values. Bachelor's thesis consists of two main parts. The first part is theory combining results of approvals from philosophers, pedagogues, psychologists about essential meaning of ethical values and conditions of creating comprehension in preschool age. The second part consists of research when options of literary works has been used in creating ethical values for senior preschool children. Hypothesis has been approved that fiction improves comprehension of ethical values for senior preschool children if: •Fiction is appropriate for child's development, considering the regularity of the age groups development stage and is appropriate for his needs and interests. •The most appropriate environment is created, therefore to create an emotional experience during the course of fiction Work has been generally outlined on 57 pages, including 4 tables and 10 images. In thesis has been used 50 literature sources 4 attachments. Key words: ethical values, fiction,understanding of values, senior preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjecttikumiskās vērtības
dc.subjectdaiļliteratūra
dc.subjectvērtību izpratnes veidošanās
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.titleDaiļliteratūra kā pedagoģisks līdzeklis tikumisko vērtību izpratnes veidošanā vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeFiction as pedagogical strategy creating understanding of ethical values for senior pre-school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record