• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rakstīšanas traucējumu mazināšana 1.klases skolēniem ar nepietiekami attīstītu fonemātisko uztveri

Thumbnail
View/Open
299-64685-Pole_Inese_ip08088.pdf (1.355Mb)
Author
Pole, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma: Rakstīšanas traucējumu mazināšana 1.klases skolēniem ar nepietiekami attīstītu fonemātisko uztveri. Diplomdarba mērķis ir teorētiski izzināt par fonemātisko uztveri, tās traucējumiem un to novēršanu un praktiski pētīt teorijā gūtās atziņas. Tādējādi iegūts priekšstats par pētāmo problēmu. Darba pirmajā daļā ir analizēta rakstīšanas traucējumu teorētiskais aspekts, pētot gan rašanās cēloņus, iemeslus, iedalījumu, rakstīšanas iemaņu pārbaude, kā arī konkrētais vecumposms problēmas sakarā. Otrajā daļā tiek veikts praktiskais pētījums par rakstīšanas traucējumiem X skolas 1. klasē. Tas ir veikts 4 posmos: sākotnējā pārbaude, koriģējošā darbība, atkārtota pārbaude un rezultātu analīze. Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere, rakstītprasme, 1. klases skolēns.
 
The theme: Record mitigation Grade 1 students with under developed phonemati cperception. Diploma aims to explore the theory of phonematic perception, its disorders and the irprevention and virtually explore the theory lessons learned. This it obtained a Picture o the studied problem. The first part analyzes the the oretical a spect of writing disorder by studying both the causes, the reasons for the breakdown, writing skills test, as well a their age problemsdue. In the second part it is madepractical study of the writing interference X 1 schoolclass. It is done in 4 stages: initial inspection, corrective action, re-examination and analysis of the results. Keywords: phonematic perception, writing, reading, Class 1 pupil.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39513
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV