• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4.klases skolēnu gramatisko (morfoloģisko) prasmju pilnveides didaktiskās iespējas latviešu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-64692-Merefjanska_Oksana_om08034.pdf (1.494Mb)
Author
Merefjanska, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā analizētas galvenās problēmas, kas saistītas ar sākumskolas skolēnu gramatisko (morfoloģisko) prasmju pilnveides didaktiskās iespējas latviešu valodas stundās. Diplomdarbā tika analizēta un apkopota mūsdienu lingvodidaktikā uzkrātā pieredze saistībā ar gramatisko (morfoloģisko) prasmju pilnveidi. Veicot pētījumu, aprobēti daži mācību uzdevumu veidi, kuri ir virzīti uz skolēnu gramatisko (morfoloģisko) prasmju pilnveidi. Diplomdarbam ir praktiska nozīme un to var izmantot kā metodisko materiālu, mācot sākumskolas skolēniem gramatiku. Atslēgas vārdi: valodas kompetence, morfoloģiskās prasmes, sākumskolas skolēns
 
The present paper by O.Merefjanska analyzes the main problems related to the grammar (morphological) skills of primary school pupils in the Latvian language lessons.The diploma paper analyzed and summarized the experience of recent achievements in linguodidactics of grammar skills. During the research the author has evaluated a set of exercises, which aim is to help pupils improve their grammar (morfologicals) skills in the latvian language. The present research paper is of practical significance in developing grammar (morfological) skills of primary school pupils and can be used for teacher editions. Key words: language competence, grammar(morfologicals) skills, primary school pupil
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39514
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV