Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorGluhova, Marianna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:27Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64693
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39515
dc.description.abstractDarba autore: Marianna Gluhova Darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērna gribas īpašību attīstība mākslinieciskajā darbībā Darba apjoms: 56 lpp., ietver 8 tabulas, 13 attēlu, izmantoti 59 literatūras un citi avoti Bakalaura darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt pirmsskolas vecuma bērna gribas īpašību attīstību mākslinieciskajā darbībā. Teoretiskajā daļā tiek pētīti un analizēti gan latviešu, gan ārzemju izziņas avoti par: -gribas skaidrojumu un nozīmīgumu bērnu attīstībā, -gribas īpašību attīstību pirmsskolas periodā, -gribas īpašību attīstību mākslinieciskajā darbībā. Darba autore izvirzīja hipotēzi, ka pirmsskolas vecuma bērna gribas īpašību attīstība mākslinieciskajā darbībā būs sekmīga, ja bērnam ir iespēja savā mākslinieciskajā darbībā patstāvīgi izvēlēties materiālus un tehnikas, un ja pieaugušais atbalsta bērna darbību. Tādā gadījumā bērns pats attīsta tādas gribas īpašības kā: neatlaidība un patstāvība. Gribas attīstībā palīdz pozitīva un bagāta ar meteriāliem vide, kuru veido pieaugušais (vecāki, pedagogs, audzinātājs). Empīriskā pētījuma ietvaros tika pētīti 19 bērni 5 - 6 gadu vecumā (11 zēni un 8 meitenes). Darba autore novēroja un pētīja, cik bērni mākslinieciskajā darbībā ir: -patstāvīgi (patstāvīgi izvēlas materiālus, īsteno savu ideju, patstāvīgi darbojas), -neatlaidīgi (pabeidz iesākto bez pamudinājuma, ja ir grūtības prot parvārēt tās). Pētītas mākslinieciskās darbības: pārsvarā zīmēšana (ārpus nodarbībām, brīvā laikā). Kā arī novēroja grupas materiālus, kas sekmē gribas īpašību attīstību. Darba autore sekmēja bērnu gribas īpašību attīstību, uzslavējot bērnu mērķtiecību, neatlaidību un patstavību, kā arī veidojot pozītivu un bagātu ar materiāliem vidi. Iegūtie rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi: pirmsskolas vecuma bērna gribas īpašību attīstība mākslinieciskajā darbībā ir sekmīga, ja bērnam ir iespēja savā mākslinieciskajā darbībā patstāvīgi izvēlēties materiālus un tehnikas, un bērns tiek atbalstīts.
dc.description.abstractAuthor of the thesis: Marianna Gluhova The title of the thesis: “Development of will through artistic activity in children of senior preschool age “ The extent of the study thesis: 56 pages, includes 8 tables, 11 images, used 59 literature and other sources The Bachelor's thesis is designed with the aim to theoretically and empirically investigate the development of will through artistic activity in children of senior preschool age. The theoretical part investigates and analyzes both Latvian and foreign sources about: - the explanation and importance of will in children's development, - particular qualities in the development of will in the pre-school period, - particular qualities in the development of will through artistic activity. The author hypothesizes that development of the will of the child of pre-school age through artistic activity will be successful if the child has the opportunity to independently choose materials and techniques for his artistic activity and that the child is supported through the process. In this case, the child himself develops the characteristics of a will: perseverance and self-sufficiency. The help for the development of is facilitated by the positive and rich media environment made up of an adult (parents, educator). In an empirical study, 19 children aged 5 to 6 (11 boys and 8 girls) were studied. The author of the work observed and studied how many children in their artistic activity are: - independent (independently choose materials, implements their ideas, independently work); - persistent (complete the task on their own without encouragement, if it is difficult they are able to overcome it). Artistic activities that have been studied: mostly drawing (outside classes, free time). As well as looking at how materials which were used affected the development of the will. The author of the study positively influenced on the development of the will by encouraging and approving purposefulness, independence and persistence of kids, as well as by organising positive atmosphere, rich with various materials for art. The obtained results confirm the initially proposed hypothesis: development of the will of the child of pre-school age through artistic activity is successful if the child has the opportunity to independently choose the topic, materials and techniques in his artistic activity and the child is supported.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectgriba
dc.subjectgribas īpašības
dc.subjectpatstavība
dc.subjectneatlaidība
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērna gribas īpašību attīstība mākslinieciskajā darbībā
dc.title.alternativeDevelopment of will through artistic activity in children of senior preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record