Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorMedvedeva, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:28Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64718
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39516
dc.description.abstractDiplomdarba temats – Logoritmikas vingrinājumi leksiski gramatisko traucējumu mazināšanā 5 –6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt logoritmikas vingrinājumu izmantošanas efektivitāti 5 – 6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību leksiski gramatisko traucējumu mazināšanā. Pētījuma uzdevumi: 1.Veikt pētījuma problēmas teorētiskās un metodiskās literatūras analīzi. 2.Raksturot 5 – 6 gadīgu bērnu attīstību veselumā. 3.Veikt sākotnējo un atkārtoto leksiski gramatiskās attīstības izvērtējumu un izanalizēt iegūtos rezultātus. 4.Pamatojoties uz veikto literatūras analīzi izvēlēties atbilstošus logoritmikas vingrinājumus, kas virzīti uz leksiski gramatiskās struktūras sekmēšanu. 5.Īstenot koriģējoši attīstošo eksperimentālo darbību un noteikt logopēdiskā darba efektivitāti izmantojot logoritmikas vingrinājumus. 6.Analizēt un skaidrot pētījuma laikā iegūtos salīdzinošos rezultātu. Pētījuma metodoloģisko pamatu veido A. Gvozdeva, Filičovas, Čirkinas, Voronovas un Karušīnas darbi. Lai pārbaudītu izvirzītos uzdevumus praksē, autors veica pētījumu XXX Rīgas pirmsskolas iestādē. Apstrādājot pētījuma datus, darba autore apstiprināja hipotēzi par to, ka koriģējošajā darbā izmantoti logoritmikas vingrinājumi, kas virzīti uz vārdu izmaiņu un vārdu veidošanu iemaņu attīstību, kā arī aktīvā vārdu krājuma paplašināšanu, palīdz valodas leksiski gramatisko līdzekļu veidošanās procesam pirmsskolēniem ar VSNA III līmeni. Diplomdarba apjoms – 78 lappuses, toskait iekļauti 20 tabulas, 1 diagramma. Rakstot darbu, tika izmantoti 40 avoti, no kuriem 3 svešvalodā. Diplomdarbs sastāv no titullapas, anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, divām teorētiskajām nodaļām (38 lappuses), vienas praktiskās daļas (40 lappuses), secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un 6 pielikumiem. Pielikumos atspoguļota darba autores reālā, praktiskā darbošanās.
dc.description.abstractThe ( theme ) subject of the bachelor´s work – The Use of Logoritmics Exercises to Reduce Vocabulary and Grammar Breaches for 5 – 6 year old Children With Insufficient Development of Language System. The aim of the bachelor´s work was to investigate, choose and use logoritmics exercises for vocabulary and grammar breaches for 5-6 year old children with insufficient development of language system. To determine the effectiveness of logoritmics exercise as an extra aid to reduce insufficient developmet of language system. The author had nominated the following tasks: 1.Conduct analysis of the theoretical and methodical literature of the study problem. 2.Perform a finding and closing experiment by analyzing results. 3.Based on analysis of the sources of literature and finding experiment data, select special logoritmics exercises directed towards the formation of linguistic grammatical products. 4. Determine the effectiveness of the working of speech therapist by creating language-based grammatical features. The main literary sources of this bachelor´s work were books of authors such as… In order to test the assignments in practice, the author carried out the study at the pre-school institution XXX of Riga. In processing the data study, the author of the work confirmed the hypothesis that the used logoritmics exercises aimed at developing word changes and word-building skills, as well as expanding the active vocabulary, helps the process of creating language-based grammatical products for pre-schools with III level insufficient development of language system. The amount of bachelor´s work – 78 pages, including 20 tables, 1 chart. There have been used 40 sources, 3 of them in foreign language. This bachelor's work consists of cover sheet, annotation in Latvian and English, introduction, two theoretical chapters (38 pages), one practical part (40 pages), conclusions, list of literature and 6 appendixies. The appendixies reflect the real practical functioning of the work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subject.Leksiski gramatiskās uzbūves traucējumi vecākā pirmsskolas bērniem ar VSNA.
dc.subjectKoriģējoši attīstošā darbība izmantojot logoritmikas vingrinājumus.
dc.subjectIzpētīt un praktiski pārbaudīt logoritmikas vingrinājumu izmantošanas efektivitāti
dc.subjectBērna ar VSNA runas attīstības un vecumposma attīstības individuālās likumsakarības;
dc.subjectLogoritmikas vingrinājumus, kas virzīti uz leksiski gramatiskās struktūras sekmēšanu.
dc.titleLogoritmikas vingrinājumi leksiski gramatisko traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeThe use of Logoritmics Exercises to Reduce Vocabulary and Grammar Breaches for 5 – 6 year old Children With Insufficient Development of Language System
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record