Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorHammere, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:33Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64933
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39528
dc.description.abstractDarba autors: Līga Hammere Darba tēma: Skolēnu tēlainās domāšanas sekmēšana vizuālās mākslas stundās sākumskolas 1.klasē Darba veids: Bakalaurs Studiju programma: Pirmskolas un sākumskolas skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Daiga Kalēja Gasparoviča Bakalaura darbā tiek pētīts/analizēts: skolēnu tēlainās domāšanas sekmēšanas iespējas sākumskolas 1. klasē Darba mērķis: analizēt un pētīt tēlainās domāšanas veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās sākumskolā 1.klasē. Darbā tiek pētīta bērnu radošā darbība Darba uzdevumi: 1.Teorētiski izpētīt un aprakstīt radošuma un tēlainās domāšanas jēdzienu pedagoģiskajā un psiholoģiskajā skatījumā, kur tiek apskatītas teorētiskās nostādnes par radošumu un tēlaino domāšanu pedagoģijā un psiholoģijā, skaidrots radošuma, tēlainās domāšanas un iztēles jēdziens mākslas kontekstā. 2. Teorētiski izpētīt un aprakstīt sākumskolas vecumposma psiholoģisko raksturojumu problēmas sakarā. 3.Teorētiski izpētīt un aprakstīt tēlainās domāšanas veicināšanu vizuālās mākslas stundās. 4. Teorētiski izpētīt un apskatīt vizuālās mākslas mācību saturu un tēlainās domāšanas veicinošos pedagoģiskos nosacījumus. 5.Praktiski izpētīt tēlainās domāšanas veicināšanas iespējas vizuālās mākslas stundās 1. klasē. 6.Aprakstīt pētījuma organizāciju un metodiku. 7.Apkopot iegūto informāciju un izdarīt secinājumus. Darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par radošumu un tēlaino domāšanu. Otrajā daļā Vizuālās mākslas stundas sākumskolas 1. klasē. Trešajā daļā Empīriskais pētījums. Darbs kopumā izklāstīts 50 lappusēs, tajā iekļauts 5 tabulas. Darbā izmantoti 61 literatūras avoti. Atslēgas vardi: tēlainā domāšana, iztēle, radošums, sekmēšana, vizuālā māksla, skola.
dc.description.abstractAuthor: Līga Hammere Title of the paper: Stimulating of pupils' imaginative thinking in visual art lessons in grade 1 of primary school Type of the paper: Bachelor's thesis Study program: Preschool and primary school teacher Scientific supervisor of the paper: Daiga Kalēja Gasparoviča The object of research and analysis: Possibilities to stimulate pupils' imaginative thinking in grade 1 of primary school. The aim of the paper: To analyze and to conduct a research on possibilities of stimulating imaginative thinking in visual art lessons in grade 1 of primary school. The author of the paper examines creative activity of children. Tasks of the paper: 1.To conduct theoretical research and describe the notion of creativity and imaginative thinking in a pedagogical and psychological perspective, where the theoretical concepts of creativity and imaginative thinking in pedagogy and psychology are discussed as well as the concept of creativity, imaginative thinking and imagination in the context of art is explained. 2. To conduct theoretical research and describe the psychological characteristics of the children of primary school age with regard to the research problem. 3.To conduct theoretical research and describe possibilities of stimulting imaginative thinking in visual art lessons. 4. To conduct theoretical research and provide a review about the learning content of the visual art lessons and pedagogical preconditions facilitating imaginative thinking. 5.To conduct a practical research on possibilities of stimulating imaginative thinking in visual art lessons in grade 1. 6.To describe the study organization and methodology. 7.To summarize the obtained information and draw conclusions. The paper consists of 3 parts: In the first part, the review on findings of the researchers in the fields of pedagogy and psychology on creativity and imaginative thinking is included. In the second part visual art lessons in a primary school grade 1 are studied. The third part of the paper is an empirical study. The paper consists of 50 pages, 5 tables are included. 61 literary sources have been used in the study. Keywords: imaginative thinking, creativity, imagination, promotion, visual arts, school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjecttēlainā domāšana
dc.subjectiztēle
dc.subjectradošums
dc.subjectsekmēšana
dc.subjectvizuālā māksla
dc.titleSkolēnu tēlainās domāšanas sekmēšana vizuālas mākslas stundās sākumskolas 1.klasē
dc.title.alternativeThe promotion of imagitive thinking in the visual art lessons in the 1st grade of primary scool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record