Show simple item record

dc.contributor.advisorAvotiņa, Austra
dc.contributor.authorPuļķe, Līva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:34Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64945
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39530
dc.description.abstractPasaules temps diktē priekšnoteikumus tam, lai skolēns pabeidzot skolu, būtu konkurētspējīgs darba tirgū un ieinteresēts sevi attīstīt arī turpmāk un vizuālās mākslas mācību priekšmets ir pateicīga bāze, lai skolēnos attīstītu prasmi pētīt un izzināt. Gadsimts nosaka ne vien kvalitātes, kas nepieciešamas skolēniem, bet arī piedāvā iespējas kopēt un veidot plaģiātus, no kā pieaugušais cilvēks, spējot kritiski domāt, prot izvairīties, bet skolēns neanalizējot notiekošo dzīvo klišejiskā un stereotipu pārblīvētā vidē, lai vizuālās mākslas stundās skolēnos radītu vēlmi pašiem domāt, būt oriģināliem un attīstītu izpratni par kopēšanas pozitīvajām un negatīvajām iezīmēm. Maģistra darba mēŗkis ir izstrādāt gadījuma pētījumu un atrast veidu, kā skolotāja virzīta skolēnu pētnieciskā darbība ietekmē sākumskolas skolēnu radošo darbu oriģinalitāti. Pētījumā veikta literatūras un citu avotu izpēte un analīze ar mērķi izpētīt oriģinalitātes jēdzienu mākslā, tā aktualitāti un virzītu pētniecisko darbību, veikts skolēnu pašizvērtējums ar mērķi noskaidrot vai skolēnu spēj objektīvi izvērtēt savus radošos darbus un to komponentus, veikta radošo darbu analīze ar mērķi izpētīt skolotāja virzītas skolēnu pētnieciskās darbības ietekmi uz radošo darbu oriģinalitāti un izstrādāta intervija ar jomas ekspertu ar mērķi noskaidrot viedokli par oriģinalitāti ietekmējošiem faktoriem un tās veicināšanu, izstrādāta shēma, pēc kuras veicināt skolēnu radošo darbu oriģinalitāti un tā pilotēta pirmajā un ceturtajā klasē. Visu izmantoto metožu rezultātā secināts, ka skolēnu radošo darbu oriģinalitāte tiek veicināta, ja skolotājs virza skolēnu pētniecisko darbību pēc izstrādātajām shēmām.
dc.description.abstractThe global pace dictates prerequisites for students who have finished school to be competitive in labour market and interested in evolving further on, and visual arts as school subject is an appreciatory base for students to develop skills of research and exploration. The century defines not only qualities, indispensable for students, but also offers opportunities of copying and forming plagiarism, which can be avoided by an adult who is able to think critically, whereas a student lives without analyzing ongoing events in a stereotypic environment, filled with clichés. The aim of this Master’s Project is to elaborate case studies and discover manner of how schoolteacher’s guided student research work influences originality of creative work of elementary school students in order to create desire to think for themselves, be original and to develop understanding about the positive and negative features of copying by using visual arts classes. In the paper, there has been a research and its analysis carried out on the basis of literature and other sources with the target set – to explore the concept of originality in art, its topicality and to guide research activities; student self-evalutation has been performed in order to ascertain whether or not students are able to objectively evaluate their creative work and its components, analysis of creative works has been done in order to explore the impact of schoolteacher’s guided student research work on the originality of works, and an interview with an expert in the field has been developed to elucidate opinion on the factors affecting originality and contributing to it, a scheme of work has been elaborated by which to promote originality of creative work of students, and it has been piloted in the first and fourth grade. As a result of all the methods embraced, it is concluded that the originality of creative work of students is stimulated if the teacher guides students’ research activities by the elaborated schemes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectoriģinalitāte
dc.subjectvirzīta pētnieciskā darbība
dc.subjectskolēns
dc.subjectiztēle
dc.subjectradošums
dc.titleSkolotāja virzīta skolēnu pētnieciskā darbība oriģinalitātes veicināšanai vizuālajā mākslā sākumskolā
dc.title.alternativeSchoolteacher Guided Student Research Work For Contributing Originality in Visual Arts in Elementary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record