Pirmās klases skolēnu sociālo prasmju attīstība mācību procesā
Author
Ilvesa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums : Pirmās klases skolēnu sociālo prasmju attīstība mācību procesā. Darba autore : Laura Ilvesa Pētījuma mērķis : izpētīt pirmās klases skolēnu sociālo prasmju attīstību mācību procesā. Bakalaura darbs sastāv no piecām nodaļām. 48 lapām, 25 literatūras avotiem, 3 tabulām un 6 pielikumiem. Pirmajā nodaļā teorētiski tika analizēta sociālās prasmes, kuras ieteicams attīstīt pirmās klases skolēniem. Otrajā nodaļā dots pirmās klases skolēnu vecumposma raksturojums. Trešajā nodaļā tika izpētīta mācību procesa organizācija pirmajā klasē. Ceturtajā nodaļā tika aplūkota pirmās klases skolēnu sociālās attīstības veicināšana mācību procesā, pedagoģiskā pieredze. Piektajā nodaļā ir izpētīta pirmās klases skolēnu sociālo prasmju attīstības pārbaude. Visa pētījuma laikā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu : Ar kādiem paņēmieniem var sekmēt pirmās klases skolēnu sociālo prasmju attīstību? Pirmās klases skolēnu sociālo prasmju attīstību var veicināt ar šādiem paņēmieniem : Klausīšanās prasmi : dažādu klausāmo tekstu palīdzību, kuram seko uzdevumi; Stāstīt prasmi : teksta lasīšana + uzdevumi – pastāsti par to, ko lasīji; attēlu kartītes + uzdevums – izveido stāstījumu par attēlu. Jautājumu uzdošana : stāstiņš ar neskaidrām situāijām, kuras mudina bērnus uz jautājumu uzdošanu, lai noskaidrotu sev interesējošo; ieklausāmies klases biedru stāstījumā, katrs izdomā un uzdod klases biedram vienu jautājumu par saklausīto, lai saņemtu jēgpilnu atbildi. Article of Thesis: Social skill progress of first grade students during study process. Author of the Thesis: Laura Ilvesa The aim is to explore social skill development among first grade students. This study paper consists of 5 parts: 50 pages, 32 theorethical litheral sources, 4 charts, 2 image and 6 attachments. The first chapter will analyze social skills, which are recomended to develop among first grade students. The second chapter will analyze age section characteristics among the students. The third chapter will research organisation of the study process among 1st grade students. The fourth chapter will research promotion of social development, pedagogical expierence. The fifth will check social skill development among first grade students. During the whole research will find an answer to question: How can be first grade students social skills improved? Social skills of the first grade students can be developed by: Listening skill: different interactive tasks with lessons. Speaking skill: text reading + tasks – tell about what read, pictures +task – make story about picture. Asking question – stories about unclear situations,so the students have to ask question to resolve situation, Listening to other classmates stories, each thinks about question what to ask about what they have heard before, to get useful answer