Proteīna batoniņu iepakojumu grafiskā dizaina specifika
Author
Stikute, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dzilna, Agris
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes, izglītības zinātņu nodaļas 4.kursa studentes Anetes Stikutes diplomdarbā ’’Proteīna batoniņu iepakojumu grafiskā dizaina specifika’’ tiek izpētīta pārtikas produktu iepakojumu vēsture, grafisko elementu nozīme iepakojuma dizainā. Tiek veikta proteīna batoniņu iepakojumu dizainparaugu analīze, noteikta grafiskā dizaina specifika šāda veida iepakojumiem un noteiktas tendences, lai izveidotu grafisko dizainu proteīna batoniņu iepakojumiem. Darba mērķis ir izveidot 6 dažādu garšu proteīna batoniņu iepakojumu dizainus. Diplomdarbs sastāv no trim daļām – teorētiskā, empīriskā un radošā daļa. Teorētiskajā daļā ir apzināta iepakojuma dizaina definīcija un tā funkcijas, kāda saistība iepakojuma dizainam ir ar zīmolu un kādi ir nosacījumi, lai noteiktu mērķauditoriju. Kā arī, izmantojot literatūras un internetvides avotus, autore ir iepazinusies ar produkta iepakojuma vēsturi. Diplomdarba empīriskajā daļā ir veikta Latvijas un ārvalstu proteīna batoniņu iepakojumu dizainparaugu analīze, analizējot šo iepakojuma grafiskā dizaina specifiku. Dizaina projektā ir izstrādāta proteīna batoniņu iepakojuma kolekcija, kas sastāv no 6 dažādu dizainparaugu iepakojumiem. University on Latvia, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art, 4th year student of the Department of Education Anete Stikute diploma thesis ’’Specifics of protein bar packaging graphic design’’ the history of food packaging and the role of graphic elements in packaging design gets studied. A sample of protein bar packaging design is being analyzed to identify trends and create a graphical design for protein bar packages. The purpose of the work is to create six different flavours of protein bar designs. Diploma thesis consists of three parts – the theoretical, empirical and creative part. Theoretical part identifies the definition of packaging design and its functions, what connects packaging design to the brand, what are the conditions for determining the target audience. As well as using literature and internet sources the author is familiar with the history of the product packaging. In the empirical part of diploma thesis analysis of example designs of Latvian and foreign countries protein bars, which has been carried out by analyzing the graphic design of packaging specifics. The design project includes a collection of protein bar packages, which contains of six different package design examples.