• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Papildinātās realitātes spēles mobilām ierīcēm dizaina izstrādes principi

Thumbnail
View/Open
299-65500-Packana_Julija_jp14026.pdf (4.654Mb)
Author
Packana, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Markss, Ardis
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir “Papildinātās realitātes spēles mobilām ierīcēm dizaina izstrādes principi”. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīts videospēļu rašanās un dizaina attīstība, spēļu pasaules dizaina veidošanas principi (spēles elementi, mehānika, krāsu izvēle), populārākie un mūsdienu tehnoloģijas, un lietotāja saskarne. Empīriskajā daļā tiek izpētīts spēles “Čūska” dizaina evolūcija, sakot no 1970. gadā veidotiem spēlēm līdz mūsdienīgām. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kādas ir vēsturiskas izmaiņas spēļu dizainā ar tehnoloģijas izmaiņu, ka arī dizaina raksturīgākos spēļu dizaina principus formulēšana. Radošajā daļā tiek izstrādāts dizaina projekts “Papildinātās realitātes spēle “Čūska” dizaina izveide”. Tā būs sadalīta trīs nodaļās: 1. 10 istabu (ainas) dizaina izstrāde 2. Mobilo aplikāciju izstrāde (lietotāja saskarņu projektēšana + aplikācijas ikonu izstrāde) Diplomdarbs sastāv no 9 nodaļām, darbā iekļautas 80 attēlus. Darba izstrādē izmantoti 54 literatūras avoti.
 
The subject of the Diploma thesis is "Principles of Design for Advanced Reality Games for Mobile Devices." The theoretical part of the work examines the development of video games and design, the principles of the game world design (game elements, mechanics, color selection), the most popular and modern technologies, and the user interface. The empirical part examines the evolution of the game "Snake", from the 1970's to the up-to-date games. The aim of the thesis is to investigate the historical changes in game design with the change in technology, as well as the design of the game's design principles. In the creative part a design project "Complemented reality game" Creation of "Snake" design is being developed. It will be divided into two chapters: 1. 10-room (scene) design development 2. Mobile application development (user interface design + application icon development) The diploma paper consists of 9 chapters, the work includes 80 images. 54 - literary sources have been used in the work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39558
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV