Mācību tēmas "Kombinētie darbi" apguve kultūras aspektā mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē
Autor
Lāce, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “Mācību tēmas “Kombinētie darbi” apguve mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē” mērķis bija izveidot un aprobēt mācību tēmas “Kombinētie darbi” saturu kultūras aspektu apguvē mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē. Kultūras izpratnei ir liela nozīme jaunajā mācību saturā, tādēļ diplomdarba pirmajā nodaļā aprakstīta kompetenču pieeja un tās ietekme uz mācību procesu. Tika izpētīti arī mājturības un tehnoloģiju saturu reglamentējošie dokumenti. Otrajā nodaļā tika izveidots tematiskais plāns mācību tēmai “Kombinētie darbi”. Pirms tematiskā plāna izveides tika ņemtas vērā vecumposmu īpatnības, kā arī atlasītas piemērotākās mācību metodes un izveidoti atbilstoši vērtēšanas kritēriji. Trešajā nodaļā ir aprakstīta izveidotā mācību satura realizācija, kā arī analizēti aptaujas rezultāti. Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām un 9 apakšnodaļām. The aim of the diploma paper “Learning Combined Works in Context of Culture in Home Economics and Technology Classes in Grade 9” was to create and approbate the content of learning theme “Combined Works” within the cultural aspect of the subject of home economics and technology in grade 9. Cultural awareness plays an important role in the new content of the curriculum, therefore the first chapter of the diploma paper describes the competency-based learning approach and its impact on the learning process. The curriculum and standards regulating the content of home economics and technology were also explored. The second chapter contains a thematic plan created by the author of the Paper for the study theme “Combined Works”. Prior to creation of the thematic plan, characteristics of the particular child development stages have been taken into account, as well as the most appropriate teaching methods have been selected and suitable evaluation criteria have been created. The implementation of the created curriculum and the analysis of the results of the survey, are described in the third chapter. Diploma paper consists of 3 chapters and 9 sub-chapters.