Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māra
dc.contributor.authorNovokšanova, Karina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:59Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65698
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39575
dc.description.abstractDarba autore piedāvā izmantot latviešu tautas tērpa brunču ritmus vizuālās mākslas apguvei 5.klasē. Šim nolūkam izstrādāta 4 uzdevumu kopa 7 mācību stundām. Lai izveidotu šo uzdevumu kopu, autore apkopoja teorētisko literatūru par latviešu tautastērpa brunču līniju un krāsu ritmiem un to atšķirībām dažādos novados, pētīja pusaudžu vecumposma īpatnības un pedagoģiskos priekšnosacījumus mācību satura izveidei, veica pedagoģiskā izmēģinājuma darbību skolā, apkopoja skolēnu darbu rezultātus, veica to analīzi un izdarīja secinājumus. Nacionālā identitāte un interese par tradicionālo kultūru ir nozīmīgs faktors spēcīgas, inteliģentas personības veidošanā, un agrīnajā pusaudžu vecumposmā praktiska darbošanās ir būtiska intereses radīšanā. Vizuālajā mākslā iespējams caur praktisko darbošanos radīt skolēnos interesi par folkloru un nostiprināt nacionālo identitāti. Atslēgvārdi: latviešu tautas tērpa brunči, 5.klase, agrīnais pusaudžu vecumposms, vizuālā māksla, nacionālā identitāte, mācību interese.  
dc.description.abstractThe author presents and idea to use Latvian folk costume skirts in visual art lessons in grade 5. Therefore here has been developed a task group for 7 lessons containing 4 different tasks. In order to develop this task group, the author collected theoretical information about rythm of colour and lines in Latvian traditional costume skirts and variety of folk costumes in different regions, researched adolescence age group features and pedagogical preconditions for creating the content, performed a pedagogical experiment at school, collected the results of students’ works, analyzed them and made conclusions. National identity and interest in traditional culture is an important factor for developing a strong, intelligent personality, and in early adolescence practical lessons are crucial in drawing interest. In visual art lessons it is possible to create interest about folklore in students and strenghten their national identity through practical tasks. Key words: Latvian folk costume skirts, 5th grade, early adolescence, visual arts. National identity, learning interest
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlatviešu tautas tērpa brunči
dc.subject5.klase
dc.subjectagrīnais pusaudžu vecumposms
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectnacionālā identitāte
dc.titleLatviešu tautas tērpu brunču ritmi vizuālās mākslas apguvē 5. klasē
dc.title.alternativeThe Rhythm of Latvian Costume Skirt in the Acquistion of Visual Art in Class 5
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию