dc.contributor.advisor | Stikāne, Ilze | |
dc.contributor.author | Oskirko, Sabīne | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-07-02T01:06:02Z | |
dc.date.available | 2018-07-02T01:06:02Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | 66023 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39581 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba “Aleksandra Čaka personības un daiļrades iepazīšana literatūras stundās 10.klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu Aleksandra Čaka personības un daiļrades, sevišķi noveļu “Labā nāve” un “Kāpēc viņa šāvās?”, iepazīšanai 10.klasē. Diplomdarba struktūru veido četras nodaļas: 1.Aleksandra Čaka personība un daiļrade literatūras mācību kontekstā. 2.Skolotājas sagatavošanās darbam klasē. 3.Aleksandra Čaka personības un daiļrades iepazīšanai veltīto stundu norise. 4.Skolotājas un skolēnu sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums. Pirmā nodaļa veltīta Aleksandra Čaka personības, dzīves un daiļrades izpētei. Otrajā nodaļā apkopota informācija par jauniešu vecumposma īpatnībām, raksturoti pedagoģiskajā izmēģinājumā iesaistītie skolēni, aprakstīta skolotājas sagatavošanās darbam klasē, iekļauts arī mācību stundu tematiskais plānojums. Trešajā nodaļā atklāta Aleksandra Čaka personības un daiļrades iepazīšanai veltīto stundu norise. Savukārt ceturtajā nodaļā analizēti un izvērtēti skolotājas un skolēnu sadarbības rezultāti. Pielikumā pievienoti diplomdarba autores veidotie mācību materiāli un skolēnu darbu paraugi. Izstrādātā metodiskās sistēmas varianta efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Diplomdarbs paredzēts pedagoģijas studentiem, latviešu valodas un literatūras skolotājiem un citiem Aleksandra Čaka daiļrades interesentiem. Atslēgas vārdi: Aleksandrs Čaks, literatūras mācību priekšmets, proza, novele | |
dc.description.abstract | Aim of the diploma thesis “Introduction to Aleksandrs Caks’ Personality and Literary Works in Literature Lessons in Form 10” is to develop a variation of the methodological system for the study of the personality and literary works of Aleksandrs Caks, especially in his works “Good Death” and “Why was she struggling?”. The paper is structured in four chapters: 1.Personality and literary works of Aleksandrs Caks in the context of literary teaching. 2.Teacher’s preperation for the work in classroom. 3.The course of studying Aleksandrs Caks` personality and literary works. 4.Analysis and evaluation of the results of teacher-pupil cooperation. First chapter is devoted to the research of Aleksandrs Caks’ personality, life and creative work. Second chapter summarizes information about the peculiarities of youths age group, describes the pupils involved in the pedagogical trial, describes the teacher`s preperation for work in classroom, and also includes the thematic planning of the lessons. Third chapter reveals the course of studying Aleksandrs Caks’ personality and literary works. In fourth chapter, the results of teacher-pupil cooperation are analyzed and evaluated. The appendix contains appendices of the papers authored by thesis author and samples of pupils’ work. Effectivness of the developed methodological system variation was tested during the pedagogical trial. The diploma thesis is intended for students of pedagogy, theachers of the Latvian language and literature, and other people interested in Aleksandrs Caks literary work. Key words: Aleksandrs Caks, literary studies, prose, novella | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | Aleksandrs Čaks | |
dc.subject | literatūras mācību priekšmets | |
dc.subject | proza | |
dc.subject | novele | |
dc.title | Aleksandra Čaka personības un daiļrades iepazīšana literatūras stundās 10. klasē | |
dc.title.alternative | Introduction to Aleksandrs Čaks’ Personality and Literary Works in Literature Lessons in Form 10 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |