Mūzika kā veikala gaisotnes faktors un tās ietekme uz Latvijas pircēju uzvedību.
Author
Sīga, Agate Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Mūzika kā veikala gaisotnes faktors un tās ietekme uz Latvijas pircēju uzvedību.” Pamatojoties uz teorētiskām atziņām, darbā tiks analizēta mūzikas kā sensoro sajūtu mārketinga stimula ietekme uz pircēju uzvedību un atbildes reakciju stimulēšanu mazumtirdzniecības vidē, kā arī mūzikas ietekme uz tirdzniecības personāla apmierinātību un darba efektivitāti. Darbā tiks pētīta mūzikas izmantošana mazumtirdzniecību veikalos Latvijā, analizējot tās ietekmi uz Latvijas pircēju uzvedību, emocijām un iepirkšanās paradumiem. Tiks analizēta mazumtirdzniecības veikalu vides un gaisotnes veidošanas specifika, sensoro sajūtu mārketinga pielietošana tirdzniecības vidē un tā nozīme stratēģiskā plānošanā. Mūzikas ietekme tiks pētīta emocionālās, hedoniskās un kognitīvās uztveres aspektā. Pētījumā iegūtie kvantitatīvie un kvalitatīvie dati, tiks analizēti, lai izdarītu secinājumus, izteiktu priekšlikumus mūzikas izmantošanai mazumtirdzniecības veikalos Latvijā.Maģistra darba apjoms ir 118 lpp., saturā iekļautas 24 tabulas, 47 attēli, 11 pielikumi un 54 literatūras avoti. Master thesis theme is “Music as retail atmospheric factor and influence on consumer’s behavior in Latvia”. Based on theoretical findings and academic researches the impact of music is analyzed as a sensory marketing stimulus on consumers response reaction and behavior in the retail environment, as well as the impact of music is analyzed according to sales staff satisfaction and efficiency of work. The purpose of master thesis research is to explore and present the use of music in retail stores in Latvia, to analyze the impact of music on behavior, emotions and purchasing decisions of consumers in Latvia, as well as the use of sensory marketing usage in the retails as strategic planning decision and music role in marketing activities. The effects of music is studied in terms of emotional, hedonic and cognitive perception. The quantitative and qualitative research data obtained in the study is analyzed in order to give conclusions, make suggestions for the use of music in retail stores in Latvia. Master thesis contains 118 pages. The content includes 24 tables, 47 figures, 11 annexes and 54 literature sources.