Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori elektromobiļa iegādei Latvijā
Autor
Vaižule, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Sproģe-Rimša, Santa
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Aizvien plašāk pasaulē izskan diskusijas par ilgtspējas nozīmību un vides saglabāšanu nākamajām paaudzēm. Tādēļ ir izstrādātas vairākas Eiropas Savienības direktīvas un stratēģijas, kuru mērķis ir samazināt CO2 izmešu daudzumu un ilgtermiņā vispār atteikties no automašīnām, kuras darbojas ar fosilajiem degvielas iekšdedzes dzinējiem. Elektromobiļu skaita palielināšana patērētāju vidū ir viens no efektīvākajiem risinājumiem apkārtējās vides uzlabošanai ilgtermiņā. Bakalaura darbs “Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori elektromobiļa iegādei Latvijā” ir izstrādāts ar mērķi izpētīt elektromobiļu infrastruktūras attīstību Baltijas valstīs, kā arī analizēt patērētāju uzvedību attiecībā uz elektromobiļiem Latvijā. Lai sasniegtu darba mērķi tiek, apskatīti ilgtspējas, zaļo inovāciju, patērētāja un valsts atbalsta mehānismu teorētiskie aspekti, ar literatūras un statistisko datu palīdzību ir apkopota un analizēta informācija par elektromobiļu infrastruktūras attīstību Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Balstoties uz aptaujas datiem un ekspertu intervijām un darbā apkopto informāciju, tiek noteikta Latvijas patērētāju attieksme attiecībā uz elektromobiļiem un apkopots ekspertu vērtējums par elektromobiļu attīstības tendencēm. Tiek izstrādāti secinājumi un veikti priekšlikumi par elektromobiļu attīstību Latvijā. Darbs ietver 73 lapas, 4 tabulas, 12 attēlus un 3 pielikums. Atslēgas vārdi: ilgtspēja, patērētāju uzvedība, zaļās inovācijas, elektromobiļi There is an increasing debate in the world about the importance of sustainability and the preservation of the environment for future generations. Therefore, several European Union directives and strategies are being developed to reduce CO2 emissions and in the long term to abandon cars that operate on fossil fuel-based combustion engines. Increasing number of electric cars among consumers is one of the most effective solutions for improving the environment in the long run. Bachelor thesis "Factors influencing consumer’s behavior in regards to buying an electric vehicle in Latvia" was developed with the aim of exploring the development of electric vehicle infrastructure in the Baltic States and analyzing consumer behavior regarding electric vehicles in Latvia. In order to achieve the aim of the work, the theoretical aspects of sustainability, green innovation, a consumer and state support mechanisms are analyzed using literature and statistical data about electric vehicle infrastructure development in Latvia, Lithuania and Estonia. Based on survey data, expert interviews and information collected, the attitude of Latvian consumers towards electric vehicles is determined and experts’ assessment is summarized regarding to electric vehicle tendencies. Conclusions and proposals regarding to development of electric vehicles in Latvia are given. Bachelor thesis include 73 pages, 4 tables, 12 pictures and 3 supplements. Key words: sustainability, consumer behavior, green innovations, electric vehicles