Show simple item record

dc.contributor.advisorOse, Liesma
dc.contributor.authorMoženaite, Rita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:07:59Z
dc.date.available2018-07-02T01:07:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63539
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39779
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir „Organizācijas psihosociālās vides saistība ar izglītības kvalitāti: Ulbrokas vidusskolas Stopiņu novadā gadījuma analīze”. Maģistra darba mērķis: analizēt un empīriski pētīt psihosociālās vides saistību ar vispārizglītojošo skolu izglītības kvalitāti, kā rezultātā izstrādāt priekšlikumus psihosociālās vides uzlabošanai vispārizglītojošās izglītības iestādēs. Maģistra darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir veikta izglītības kvalitātes un psiholoģiskās literatūras analīze un tiek teorētiski pētīti izglītības kvalitātes indikātori, to iedalījums, izglītības iestādes vērtēšanas kārtība. Kā arī psihosociālās vides ietekmējošie aspekti, balstoties pamatā uz Juhņēviča (2016), UNESCO (2015), Paņina (2007), OESD (2008), Scheerans (2011), Schleicher (2015), Ļihačova (2003), IKVD, Omārova (2001), LBAS (2010), Graveling (2017), Dombrovskis, Guseva, Murasovs (2011), Garleja (2010), Conte, Heffner, Roesch, Aasen (2017) pētījumos iegūtajām atziņām. Maģistra darba empīriskajā daļā tika veikta anketēšana un intervija ar Ulbrokas vidusskolas pedagogiem, izzinot psihosiciālās vides saistību ar izglītības kvalitāti. Pamatojoties uz pētījuma empīriskajā un teorētiskajā daļā iegūtajām atziņām un novērojumiem, tika secināts, ka izglītības iestādes psihosociālā vide ir ļoti būtiski saistīta izglītības kvalitāti. Kopējie secinājumi pēc teorētiskās un empīriskās daļas ir, ka psihosiciālā vide ir ļoti lielā mērā saistīta ar izglītības kvalitāti. Vairāki izglītības kvalitātes indikātori ir tieši saistīti ar psihosociālās vides novērtēšanu izglītības iestādē. Izglītības kvalitāti var būtiski ietekmēt tādi psihosociālās vides faktori kā liels skolēnu skaits klasē, darba vide, personiskās īpašības, pedagogu statuss sabiedrībā, vadības un kolēģu atbalsts, atalgojums, veselība, apmierinātība ar darbu, motivācija, vardarbība un stress. Darba apjoms ir 78 lapaspuses, darbā ir 42 attēli, 7 tabulas, 2 pielikumi, izmantoto informācijas avotu skaits ir 50. Atslēgvārdi: izglītības kvalitāte, izglītības kvalitātes indikātori, pašvērtēšana, akreditācija, motivācija, apmierinātība ar darbu, personas īpašības, psihosociālā darba vide.
dc.description.abstractThe topic of the Master`s work is “The Connection Between the Organization`s Psycho-social Environment and the Quality of Education: Ulbroka Secondary School Stopinu Village Case Study Analysis”. The objective of the Master`s work is: to analyze and to carry out an empirical research on the connection between the psycho-social environment and the quality of general education, in order to develop proposals for improvement of the psycho-social environment in general education institutions. The Master`s work consists of two parts, the theoretical and the empirical. The theoretical part is based on the analysis of the quality of education and the literature of psychology as well as on the theoretical research of the indicators, the classification, the valuation arrangements of the educational institution for the quality of education. This part also contains the affecting aspects of psycho-social environment, mainly based on the research conclusions of: Juhnevica (2016), UNESCO (2015), Panina (2007), OESD (2008), Scheerans (2011), Schleicher (2015), Lihacova (2003), IKVD, Omarova (2001), LBAS (2010), Graveling (2017), Dombrovskis, Guseva, Murasovs (2011), Garleja (2010), Conte, Heffner, Roesch, Aasen (2017). The empirical part of the Master`s work is based on both, a survey and an interview with the educators of the Ulbroka Secondary School, in order to examine the connection between the psycho-social environment and the quality of education. Based on opinions and observations achieved from both, the empiric and the theoretical parts of this research, it has been concluded that there is an essential connection between the psycho-social environment of the educational institution and the quality of education. The general conclusions of both, the theoretical and the empiric parts, are the following: The psycho-social environment is exceedingly related to the quality of education; Several indicators for the quality of education are directly related to the valuation of the psycho-social environment in the educational institution; The quality of education may have a significant impact on psycho-social environment factors such as large number of pupils in a classroom, work environment, personal characteristics, the social status, support from the management and colleagues, the pay, health conditions, work satisfaction, motivation, violence and stress. The work consists of 78 pages, there are 42 images, 7 tables, 2 appendixes, the number of references is 50. Key words: quality of education, indicators of the quality of education, self-evaluation, accreditation, work satisfaction, personal characteristics, psycho-social work environment.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectIzglītības kvalitāte
dc.subjectIzglītības kvalitātes indikātori
dc.subjectAkreditācija
dc.subjectMotivācija
dc.subjectApmierinātība ar darbu
dc.titleOrganizācijas psihosociālās vides saistība ar izglītības kvalitāti: Ulbrokas vidusskolas Stopiņu novadā gadījuma analīze
dc.title.alternativeThe Connection Between the Organization`s Psycho-social Environment and the Quality of Education: Ulbroka Secondary School Stopinu Village Case Study Analysis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record