Show simple item record

dc.contributor.advisorŠavriņa, Baiba
dc.contributor.authorErkinov, Shakhzod
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:08:09Z
dc.date.available2018-07-02T01:08:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63710
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39803
dc.description.abstractKrāsa ir neatņemama cilvēka dzīves sastāvdaļa, tā ietekmē zemapziņas līmeni. Krāsu katrā kultūrā var raksturot citādāk un tās ietekmē dažādus mūsu dzīves aspektus. Produkta pārdošanā krāsas izvēlei ir liela nozīme. Tirgotāji bieži izmanto krāsu kā priekšrocību tirgū. Neuromārketings pēta kā personas uztver krāsas. Viens no krāsu uztveres faktoriem ir kultūra. Katrā kultūrā krāsu izpratne ir citāda un tādēļ grūti ir izveidot produkta dizainu. Krāsām dažādās valstīs var būt atšķirīgas nozīmes. Tirgotāji izmanto krāsu kā vienu no galvenajiem mārketinga stratēģijas faktoriem. Šī bakalaura darba autors raksturo krāsu uztveres atšķirības Latvijas un Uzbekistānas kultūrās kā mārketinga līdzekli preču popularizēšanai tirgū. Šī bakalaura darba mērķis ir noteikt atšķirību starp krāsu uztveri dažādu kultūru pārstavjiem un pārbaudīt tas ietekmi uz patērētāju izveli veicot pirkumu. Šajās divās valstīs pastāv dzimumu atšķirības, kuras uzrāda, ka vīrieši izvēlās tumšākas krāsas, taču sievietes izvēlas košākus toņus. Salīdzinot divas kultūras dzimumu aspektā, vīriešu uztverē nav lielu atšķirību, bet sieviešu krāsu uztvere ir ļoti atšķirīga. Mārketinga speciālistiem ir jāpievērš lielāka uzmanība sieviešu dzimuma patērētājiem veidojot konkrēta produkta krāsu un tiem būtu jāiedala sievietes atkarībā no dzīvesvietas. Taču, vīriešu patērētājiem var veidot vienu produktu ar noteiktu krāsu. Dzeltenai, oranžai un zaļai krāsai vīrieši pievērš mazāku uzmanību, un procentuāli mazs sieviešu skaits vēlās šīs krāsas redzēt savā apģērbā. Pētījums detalizēti parāda kopīgās un atšķirīgās krāsu uztveres iezīmes Latvijā un Uzbekistānā.
dc.description.abstractColour is an integral part of human life that affects the subconscious level. Colour can be described in its own way and it affects different aspects of our life. It is not possible to represent the product without any colour. Marketers often use colour as an advance in the market. Neuromarketing studies the perception of the colour of goods by a person. One of the factors of colour perception is culture. Culture gives the notion of colour in different countries, it is extremely difficult to unify product design. Colour in different countries can have different meanings. Marketers use colour as one of the fundamental factors of marketing strategy. The author of this bachelor thesis describes the difference in colour perception in the cultures of Latvia and Uzbekistan as a marketing tool for promoting the goods in the market. The aim of the thesis is to verify the difference of colour perception between cultures which has an impact on consumer preferences of certain product colour. In this two countries exist gender gaps which show that males prefer darker colour but females like more bright hues. To compare two cultures in case of gender there is no big difference between males but in females aspect, the perception of colour is very different. The marketologist has to pay attention more to female consumers while creating certain product colour and and they have separated females into two countries However, in case male marketologists can create one product with certain colour. The colour yellow, orange and green are perceived less by males but few percentages of females prefer to see this colour in their dress. The research shows in detail the differences and similarities of colour perception of Uzbekistan and Latvia.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika
dc.subjectculture
dc.subjectcross-cultural differences
dc.subjectmarketing
dc.subjectcolour perception
dc.subjectadvertisement
dc.titleKultūras atšķirības patērētāju uzvedībā Latvijā un Uzbekistānā, krāsu mārketings
dc.title.alternativeCultural differences in consumer behavior in Latvia and Uzbekistan in case of color marketing
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record