Inovāciju vadīšanas pilnveidošana Latvijas ražošanas uzņēmumos.
Author
Šubenieks, Mareks
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Deniņš, Andris
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “ Inovāciju vadīšanas pilnveidošana Latvijas ražošanas uzņēmumos”. Bakalaura darba tēma ir veltīta, lai izpētītu inovāciju procesa būtību, efektivitāti un tā nozīmi Latvijas ražošanas uzņēmumos, inovāciju attīstības līmeni Latvijā un Eiropas Savienībā un citās pasaules valstīs. Veicot pieejamās teorijas analīzi, autors darba noslēgumā sniedz priekšlikumus par inovāciju vadīšanas pilnveidošanu uzņēmumos. Darba mērķis ir telekomunikāciju nozares vienu no vadošo uzņēmumu izpēte. Darbā tiek novērtēta uzņēmumu inovāciju vadīšanas efektivitātes ietekme uz uzņēmuma darbību. Darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, septiņām apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un literatūras saraksta. Pirmajā nodaļā tiek aprakstīti inovācijas jēdziens un tā būtība, kā arī ko nozīmē inovācija un kā tā tiek izveidota. Otrajā nodaļā tiek apskatīti metodiskie norādījumi ieviešot inovācijas uzņēmumā, inovāciju efektivitātes novērtēšanas aspekti un efektivitāte pēc inovāciju sistēmas ieviešanas. Trešajā nodāļā, tiek praktiski analizēts inovāciju efektivitātes ietekme uz uzņēmumiem telekomunikācijas nozarē. Darbā izmantoti 70 literatūras avoti, ievietotas 5 tabulas un 17attēli. Veicot Latvijas vadošo uzņēmumu analīzi inovāciju nozarē, autors ir secinājis, ka uzņēmuma efektivitāti jebkurā tās izpausmē ietekmē inovatīvo procesu un inovatīvo piedāvājumu ieviešana. The bachelor thesis’s topic is "Improving innovation management in Latvian manufacturing companies". The subject of the Bachelor's paper is dedicated to investigating the essence, efficiency and importance of the innovation process in Latvian manufacturing companies, the level of innovation development in Latvia and the European Union and other countries of the world. By analyzing the available theory, the author concludes the work on improving the management of innovations in companies. The aim of the work is to research one of the leading companies in the telecommunications sector. The work assesses the impact of company innovation management effectiveness on the company's operations. The work consists of an introduction, three chapters, seven sub-chapters, conclusions, proposals and list of literature. The first chapter describes the concept of innovation and its essence, as well as what innovation means and how it is created. The second chapter deals with methodological guidelines for introducing innovations in an enterprise, aspects of the evaluation of innovation efficiency and efficiency after the introduction of the innovation system. In the third section, the impact of innovation efficiency on companies in the telecommunication sector is analysed in practice. The paper uses 70 sources of literature, contains 5 tables and 17 images. In conducting analysis of leading companies in Latvia in the field of innovations, the author has concluded that the effectiveness of an enterprise in any of its forms is influenced by the introduction of innovative processes and innovative offers.