Darbinieku reakcija uz pārmaiņām AS "SEB Banka"
Author
Kaltniece, Una
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Lielākā daļa pārmaiņu iniciatīvu organizācijās cieš neveiksmi, un tā iemesli tiek saistīti ar darbinieku negatīvo reakciju uz organizācijas pārmaiņām. Šā bakalaura darba mērķis ir identificēt faktorus, kuri ietekmē darbinieku reakciju uz pārmaiņām vairākās AS “SEB banka” struktūrvienībās. Pirmajā daļā autore analizē un salīdzina teorijas par darbinieku reakcijas veidošanās mehānismu. Otrajā daļā autore analizē trīs līmeņu faktorus, kuri ietekmē darbinieku reakciju, un to praktiskās izmantošanas iespējas. Trešajā daļā autore analizē datus, kuri iegūti, aptaujājot AS “SEB banka” darbiniekus. Pētījumā iekļauti teorētiski un praktiski secinājumi, kā arī priekšlikumi turpmākai pētniecībai un AS “SEB banka” vadībai. Atslēgvārdi: darbinieku reakcija uz pārmaiņām; darbinieku attieksme pret pārmaiņām; organizācijas pārmaiņas; pārmaiņu vadība Most organisational change initiatives are unsuccessful, largely due to employees` negative reactions to change. The purpose of this thesis is identifying factors that influence employee reactions to change in several structural units of joint-stock company “SEB bank”. In the first part of this paper, the author provides a comparative analysis of theoretical concepts related to the formation of employee reactions. The second part contains analysis of 3 groups of factors influencing employee reactions to change. The third part consists of data analysis, based on a survey of “SEB bank” employees. The paper reaches conclusions regarding both theory and practice, suggestions for future research and change management in “SEB bank”. Keywords: employee reactions to change; employee attitude towards change; organisational change; change management