• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komunikatīvā pieeja angļu valodas gramatikas mācīšanā pamatskolā

Thumbnail
View/Open
306-64534-Orlova_Tatjana_to16006.pdf (2.000Mb)
Author
Orlova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Gramatikas nozīme ir nenoliedzama, jo tā ir viens no faktoriem, kas dod iespēju veiksmīgi sazināties svešvalodā. Šī maģistra darba mērķis bija izpētīt, kā komunikatīvā pieeja atvieglo gramatikas mācīšanos pamatskolā. Mērķa sasniegšanai tika izmantotas tādas izpētes metodes kā dokumentu izpēte un gadījuma pētījums kopā ar datu vākšanas metodēm – aptaujām un testiem. Pētījumā piedalījās piecpadsmit 7. klases skolēni no vienas no Rīgas pamatskolām. Pētījums atklāja, ka skolēnu rezultāti angļu valodas gramatikas apguvē uzlabojās pēc komunikatīvās pieejas ieviešanas gramatikas stundās. Tādēļ var secināt, ka komunikatīvās pieejas izmantošana efektīvi veicina skolēnu gramatikas prasmju attīstību.
 
The importance of grammar is undeniable since it is one of the key factors enabling successful communication in a foreign language. The goal of the present Master Thesis was to explore how the application of the communicative approach facilitates learning of grammar at basic school. In order to achieve the goal such research methods as the documentary research and case study were applied together with such data collection tools as questionnaires and tests. Fifteen students of Form 7 in one of Riga basic school participated in the research. The study revealed that students’ results in English grammar have improved after the implementation of the communicative approach at their grammar lessons. Therefore, it can be concluded that the application of the communicative approach is efficient for the development of learners’ grammar skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40025
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV