Show simple item record

dc.contributor.advisorApse, Vineta
dc.contributor.authorKatkovska, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:10:14Z
dc.date.available2018-07-02T01:10:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64602
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40027
dc.description.abstractŠī darba mērķis bija identificēt pārliecināšanas līdzekļus reklāmā un noskaidrot to pielietošanas iemeslus, kā arī saprast kā Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātes studenti saprot pārliecināšanas līdzekļus. Šajā darbā tika analizēti sekojoši pārliecināšanas līdzekļi: modālie darbības vārdi, metafora, humors, kalambūrs, atkārtošana, vietniekvārda izmantošana, aliterācija, salīdzinājums, paralēlisms vai paralēlā konstrukcija un pavēles izteiksme. Izmantotās empīriskā pētījuma metodes bija teksta analīze un aptauja. Pētījums parādīja, ka reklāmās tiek izmantoti dažādi pārliecinošānas līdzekļi ar mērķi ietekmēt potenciālo patērētāju. Aptaujas analīze pierādīja, ka studenti spēj saprast un atpazīt reklāmā izmantotos valodas pārliecināšanas līdzekļus.
dc.description.abstractThe aim of this research was to identify means of persuasion in written advertisements and to find out the reasons why they are used there, as well as to understand how students of the University of Latvia in the Faculty of Humanities perceive persuasive means. Persuasive means analyzed in this research were modal verbs, metaphor, humor, pun, repetition, use of personal pronoun, alliteration, simile, parallelism or parallel construction and imperative clauses. The applied empirical research methods were text analysis and a survey. The research proved that advertisements use different types of persuasive means with the aim to influence the potential consumer. The survey analysis revealed that students are able to understand and recognize the use of persuasive language means in advertisements.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectreklāma
dc.subjectreklāmas teksts
dc.subjectpārliecināšanas līdzeklis
dc.subjectpārliecināšana
dc.subjectstilistiskie līdzekļi
dc.titlePārliecināšanas līdzekļu lietojums reklāmtekstos
dc.title.alternativeUse of Persuasive Means in Advertising Texts
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record