Žanru iezīmes audzinošajos romānos (Bildungsroman) mūsdienu krievu literatūrā.
Author
Voskresenska, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šroma, Nataļja
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā tiek pētīta žanru konvencija trīs mūsdienu krievu audzināšanas romānos – N.Gorlanovas un V.Bukura “Audzināšanas romānā”, A.Slapovska “Feniksa sindromā” un O.Breiningeras “Padomju Savienībā adderola nebija”. Autors, pamatojoties uz Bildungsroman žanram veltītiem zinātniskiem pētījumiem, apraksta audzināšanas romāna žanra iezīmes diahroniskā perspektīvā, aplūko romāna izcelsmi un turpmāko attīstību Eiropā, atklāj atšķirīgus audzināšanas romāna veidus (apakštipus) un tā invariantās formas. Tādējādi ir iespēja identificēt gan tradicionālās žanru konvencijas mūsdienu krievu literatūras tekstos, gan arī noteikt katra analizējamā literārā darba pieskaitāmību kādai no Bildungsroman invariantajām formām. Maģistra darbā īpaša uzmanība tiek veltīta žanru transformācijām audzināšanas romāna žanra mūsdienu prototipos. Maģistra darbs ir saistošs filologiem, kuri nodarbojas ar audzināšanas romāna, kā arī ar mūsdienu krievu literatūras pētniecību. The master thesis is dedicated to research of genre conventions of three contemporary Russian Bildungsroman — “Education novel” by N. Gorlanova and V. Bukur, “The Phoenix Syndrome” by A. Slapovsky and “There was no Adderall in the Soviet Union” by O. Breininger. In terms of scientific research, dedicated to the Bildungsroman, author of the thesis is describing characteristics of the genre in the diachronic aspect, considering the origin and subsequent progress of the novel in Europe, revealing different types (subpieces) of Bildungsroman and its variation forms. This allows to uncover all the traditional conventions of genre in texts of contemporary Russian literature, as well to define the relation of each novel to the particular variation form of Bildungsroman. Particular emphasis of the thesis was paid to transformation of contemporary standards of this genre. This thesis might raise interest of philologists that make research of Bildungsroman, and research of contemporary Russian literature.