Show simple item record

dc.contributor.advisorKovaļevska, Anita
dc.contributor.authorNosovs, Vitālijs
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:11:03Z
dc.date.available2018-07-02T01:11:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63048
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40113
dc.description.abstractMaģistra darba autors, izvēloties maģistra darba tēmu, secinājis, ka saistībā ar vispārējās izglītības iestādes izdodamajiem administratīvajiem aktiem Latvijā iepriekš tika veikts maz pētījumu. Maģistra darba autors nolēma izpētīt ne tikai tādus klaisiskus vispārejās izglītības iestādes izdotos administratīvos aktus, kā uzņemšana un atskaitīšana no vispārējās izglītības iestādes un izglītojamā pārcelšana nākamajā klasē, bet arī citus vispārējās izglītības iestādes iespējamos administratīvos aktus, kas tiek izdoti attiecībā uz izglītojamajiem, kā arī to, kādā veidā tiek īstenota kontrole par vispārējās izglītības iestāžu izdodamajiem administratīvajiem aktiem. Par pētījuma mērķi darba autors izvirzīja pētīt dažāda veida administratīvus aktus, kurus ir iespējams pieņemt attiecībā uz izglītojamo, kā arī šo administrasratīvo aktu tiesiskuma kontroles iespējas. Lai sasniegtu šo mērķi, tika izvirzīti sekojoši maģistra darba uzdevumi: • izpētīt vispārējās izglītības iestādes vietu valsts pārvaldē, kā arī tās padotības attiecības ar citām valsts pārvaldes iestādēm; •izpētīt vispārējās izglītības iestādes izdodamos administratīvus aktus; •izpētīt vispārējās izglītības iestādes izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. Maģistra darba autors nonāca pie secinājuma, ka papildus klasiskiem vispārējās izglītības iestādes administratīvajiem aktiem, par administratīvo aktu uzskatāms arī tāds disciplinārsods, kā izglītojamā atskaitīšana no mācību iestādes, kā arī par administratīvo aktu uzskatāma kaut viena nesekmīga gada atzīme vidējās izglītības posmā un vienlaicīgi divas nesekmīgas gada atzīmes pamatskolas posmā. Tāpat darba autors ir secinājis, ka kaut viena nesekmīga valsts pārbaudījuma atzīme vidējās izglītības posmā un vienlaicīgi divas nesekmīgas valsts pārbaudījuma atzīmes ir uzskatāmas par administratīvo aktu. Darba autors secināja arī, ka apsrtīdēšanas un pārsūdzēšanas process dažādiem vispārējās izglītības iestādes izdotajiem administratīvajiem aktiem atšķirsies, jo pastāv gadījumi, kad nepieciešams izvērtēt gan lēmumu tiesiskumu, gan iestādes izdarītos lietderības apsvērumus, pastāv gadījumi, kad ir tiesības pārbaudīt vienīgi lēmuma tiesiskumu un pastāv gadījumi, kad iespējams pārbaudīt vienīgi, vai nav pieļautas acīmredzamas novērtējuma kļūdas vai arī būtiski procesuāli pārkāpumi.
dc.description.abstractThe author of the master's thesis, having chosen the theme of the master's thesis, has concluded that in the context of administrative acts issued by the general education institution in Latvia little research was carried out in the past. The author of the master's thesis decided not only to study the administrative acts issued by the general educational institution, such as admission and deduction from the general educational institution and transfer of the student to the next class, but also other possible administrative acts of the general education institution issued against the learners, as well as, the way in which controls are handled by general education institutions. The author of the study proposed to study the various types of administrative acts that can be adopted in relation to the learners as well as the possibilities of controlling the legality of these administrative acts. To achieve this goal, the following tasks enabling objectives were put forward: •to study the place of a general education institution in public administration, as well as subordination relations with other public administration institutions; •to study the administrative acts issued by the general education institution; •to study the procedure for challenging and appealing of administrative acts issued by a general education institution. The author of the master's thesis came to the conclusion that in addition to the general administrative law of a general educational institution, an administrative punishment is also considered as an administrative act, such as the deductibility of an educator from an educational institution, as well as an administrative act is considered to be one unsuccessful year mark in the secondary education stage and at the same time two unsuccessful years grades in elementary school stage. The author of the work also concluded that the one unsuccessful national test mark and in the secondary education stage and at the same time two unsuccessful national test marks in elementary school stage are also an administrative act. The author of the paper further concludes that the process of conceiving and appealing to different administrative acts issued by a general education institution will differ as there are cases where it is necessary to evaluate both the legality of decisions and the usefulness of the considerations made by the institution, there are cases when there is a right to examine only the legality of a decision and there are cases , where it is possible to verify only whether the assessment is vitiated by manifest errors or serious procedural irregularities. Keywords: administrative act, general secondary educational institution, disciplinary punishment, mark, challenge, appeal, municipality.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectadministratīvais akts
dc.subjectvispārējās vidējās izglītības iestāde
dc.subjectdisciplinārsods
dc.subjectatzīme
dc.subjectapstrīdēšana
dc.titleVispārējās izglītības iestādes izdotie administratīvie akti un to apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība
dc.title.alternativeAdministrative acts of the general education school and their challenge and appeals procedure
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record