Māsas darba organizācija pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Indriksone, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Mežinska, Signe
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma – māsas darba organizācija pirmsskolas izglītības iestādē. Tēmas aktualitāti nosaka esošās pārmaiņas izglītības un veselības aprūpes sistēmās, kas rada neskaidru pirmsskolas izglītības iestāžu māsu pastāvēšanas nākotni. Pētījuma mērķis: noskaidrot māsas darba organizāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma jautājums: Kāda ir māsas darba organizācija pirmsskolas izglītības iestādē? Instruments: strukturētas intervijas jautājumi. Pētījuma metode: kvalitatīvā. Būtiskas atšķirības skar ēdināšanas organizēšanu – māsas darba apjoms pirmsskolas izglītības iestādēs, kas vienlaikus ir arī slēgta tipa ēdināšanas uzņēmumi, viennozīmīgi ir lielāks salīdzinājumā ar māsas darba apjomu iestādēs, kur izglītojamo ēdināšanu nodrošina ēdināšanas firma. Vairākums māsu atbildību par profilaktiski izglītojošu darbu, kas ir viens no tiešajiem māsas pienākumiem, pārliek uz pedagogiem un ģimenes ārstiem. The theme of the author’s bachelor is organisation of nurse’s work at pre-school educational institution. Topicality of the theme is determined by the current changes in the systems of education and health care, which make future for existence of nurses at pre-school educational institutions uncertain. Goal of the research: establish organisation of nurse’s work at pre-school educational institution. Question for the research: What is organisation of nurse’s work at pre-school educational institution like? Instrument: questions of a structured interview. Research method: qualitative. Significant differences apply to organisation of catering – nurse’s work amount at pre-school educational institutions, which at the same time are also catering companies of a closed type, is definitely greater in comparison with nurse’s work amount at institutions where children’s catering is provided by another catering company. Majority of nurses transfer responsibility for preventive educational work, which is one of direct nurse’s duties, to pedagogues and general practitioners.