Show simple item record

dc.contributor.advisorRezgale-Straidoma, Endija
dc.contributor.authorPurviņa, Liāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:13:14Z
dc.date.available2018-07-02T01:13:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63955
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40337
dc.description.abstractPētījuma tēma ir „Priekšstati par pienākumu sadalījumu studentu ģimenēs”. Pētījuma mērķis - kā tiek sadalīti pienākumi studentu ģimenē, kā arī noskaidrot priekšstatus par pienākumu sadalījumu studentu ģimenēs, un, vai tas atbilst pieņemtajam uzskatam, ka vīrs ģimeni atbalsta finansiāli, bet sieva ir gan mājsaimniece, gan strādājoša mamma. Lai sasniegtu mērķi tiks veikti šādi pētījuma uzdevumi a) teorētiski aplūkot ģimenes jēdzienu; b) teorētiski analizēt priekšstatus par pienākumu sadalījumu ģimenē; c) noskaidrot studentu ģimeņu viedokli par pienākumu sadalījumu ģimenē; d) pamatojoties uz kvalitatīvajā metodēm, veikt interviju analīzi, lai konstatētu iespējamās satura vienības saistībā ar priekšstatiem par pienākumu sadalījumu studentu ģimenē. Darbā arī tika izvirzīti šādi pētnieciskie jautājumi; 1) Kāda ir dzimumlomu nozīme priekšstatu veidošanā (priekšstatos) par pienākumu sadalījumu studentu ģimenēs? 2) Kāda nozīme priekšstatu veidošanā par pienākumu sadalījumu ir izpratnei par ģimeni studentu ģimenēs? 3) Vai studentu ģimeņu priekštatos par pienākumu sadali parādās/ neparadās dzimumu nevienlīdzība? Darba autore kā pētniecības metodi izvēlējās kvalitatīvo pētniecības metodi, kur respondenti tiks intervēti, jo ar tām var iegūt dziļāku ieskatu ģimenes pienākumu sadalījumā. Teorētiskajā daļā tiek aplūkots ģimenes jēdziens, tā skaidrojums no socioloģijas aspekta un priekšstati par pienākumu sadali. Teorētiskā pieejā tiek izmantota dzimumnevienlīdzība ģimenē feminisma skatījumā un lomu teorija studentu ģimenes pienākumu sadales kontekstā. Praktiskajā pētījumā izmantots kvalitatīvais pētījuma dizains, kur ar pētījuma dalībniekiem tika veiktas daļēji strukturētas intervijas, pētījumā piedalijās četras studentu ģimenes un tika veiktas 8 intervijas. Atslēgvārdi: Priekšstati, studentu gimene, pienākumu sadalījums, lomas.
dc.description.abstractThe study theme is “Views on duty division in student families”. The purpose of the study is - how the duties of the student family are distributed, and to identify the views of the distribution of responsibilities in student families, and whether it corresponds to the assumed belief that the husband supports the family financially, but his wife is both a housewife and a working mum. In order to achieve the objectives, the following study tasks shall be carried out (a) in theory to look at the concept of family; (b) to theoretically analyse perceptions of the distribution of responsibilities in the family; (c) to clarify the views of student families on the distribution of responsibilities in the family; (d) on the basis of qualitative methods, to conduct an interview analysis to identify possible units of content in relation to the perceptions of the distribution of responsibilities in the student family; The work also raised the following research issues; 1) What is the role of gender in the creation of concepts (conceptions) about the distribution of responsibilities in student families? 2) What role in creating concepts regarding the division of responsibilities is the understanding of family in student families? 3) Do the conceptions of student families regarding the distribution of responsibilities show/do not show gender inequality? The working author chose the quality research method as a research method, where respondents will be interviewed in order to obtain deeper insight into the distribution of family responsibilities. The theoretical part examines the concept of family, its explanation from the sociology aspect and views of the distribution of responsibilities. The theoretical approach uses gender inequality in the family in feminist view and the theory of roles in the context of the distribution of student family responsibilities. The practice study uses a qualitative study design where partly structured interviews were carried out with the study participants, four student families involved in the study and eight interviews were carried out. Keywords: Perceptions, student family, duty division, roles.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija
dc.subjectPriekšstati
dc.subjectStudentu ģimene
dc.subjectPienākumu sadalījums
dc.subjectLomas
dc.titlePriekšstati par pienākumu sadalījumu studentu ģimenēs
dc.title.alternativeViews on duty division in student families
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record